اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر سال‌ جاری صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 42 پروژه راه و ترابری در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری هرمزگان گفت: 42 پروژه در زمینه راهسازی، راهداری و راه روستایی در دهه فجر سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 42 پروژه راه و ترابری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خداداد مقبلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام دهه فجر 104 کیلومتر راه روستایی در قالب 27 پروژه به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که بیش از 9 هزار خانوار از مزایای این طرح ها بهره‌مند می‌شوند.

وی هدف و تاثیرات اجرایی این پروژه‌ها را برخورداری اهالی روستاهای بالای 100 خانوار استان از راه روستایی آسفالته مناسب، کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه، تسهیل در رفت و آمد، انتقال محصولات کشاورزی و دامی روستائیان به مراکز فروش و روانی ترافیک و کاهش زمان سفر با توجه به افزایش سرعت مجاز ترافیک و افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور عنوان کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان ادامه داد: برای ساخت  طرح‌های راهداری و راهسازی بیش از 107 میلیارد تومان هزینه شده که در دهه فجر سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مقبلی محور بندرعباس – خمیر به طول 43 کیلومتر را مهم‌ترین طرح عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از 36 میلیارد تومان هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی همچنین احداث قطعه اول و دوم باند دوم محور سه‌راهی میناب – رودان و کهنوج، بهسازی روکش آسفالت باند موجود محور بندرعباس – سیرجان و احداث باند دوم محور بندر خمیر – بندرلنگه را از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی در این ایام عنوان کرد.

مقبلی بیان کرد: هم‌اکنون 416 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده و 350 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان افزود: به منظور افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، 270 کیلومتر از محورهای استان تعریض و یا از محور فرعی به محور اصلی تبدیل شده است و 250 کیلومتر دیگر نیز در حال بهسازی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول