اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجری طرح های فاضلاب هرمزگان:

15 درصد از شبکه‌های فاضلاب هرمزگان نیازمند بازسازی است

خبرگزاری فارس: نماینده مجری طرح‌های فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر حدود 15 درصد شبکه‌های فاضلاب در سطح استان نیازمند بازسازی است و اعتباری معادل 170 میلیارد ریال نیاز دارد.

15 درصد از شبکه‌های فاضلاب هرمزگان نیازمند بازسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ جواد منصوری ظهر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان آب و فاضلاب شهری هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر، سیستم فاضلاب شهر بندرعباس و جزیره هرمز فعال است و در شهرهای میناب، رودان و جاسک نیز عملیات اجرایی ایجاد شبکه فاضلاب ادامه دارد.

وی افزود: همچنین مطالعات شبکه فاضلاب شهرهای بندرلنگه و کنگ و جزایر هنگام و لارک به اتمام رسیده است.

نماینده مجری طرح‌های فاضلاب هرمزگان ادامه داد: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فاضلاب مطالعه شده در 10 شهر و جزیره  استان ۴ هزار و 970 میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته طی سال‌های گذشته نیز تاکنون یک‌هزار و 276 میلیارد ریال است.

منصوری به روش‌های دفع فاضلاب اشاره کرد و گفت: دفع فاضلاب در سطح استان به شیوه سنتی شامل سپتیک و سپس چاه‌های جاذب است اما این روش‌ها در شهرهای ساحلی با توجه به عدم جذب خاک ممکن نیست که در نهایت به صورت روان فاضلاب به خورها یا دریا منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 15 درصد شبکه‌های فاضلاب در سطح استان نیازمند بازسازی است و اعتباری معادل 170 میلیارد ریال نیاز دارد، تصریح کرد: پیش نیاز پیشرفت تمام شهرهای نیازمند احداث تصفیه‌خانه است. همچنین برای استفاده مجدد از آب تصفیه شده و حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی احداث سیستم جمع‌آوری و تصفیه‌خانه بسیار ضروری است.

منصوری در پایان با تاکید بر اینکه فاضلاب عامل تخریب منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی است، خاطرنشان کرد: استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه‌شده (پساب) می‌تواند معادل همان میزان پساب تولیدی را از سهم آب مصرفی مورد نیاز کم کند یعنی بار مصرف آب شرب برای استفاده در فضای سبز  و کشاورزی برداشته می‌شود که در این صورت سفره‌های آب زیرزمینی عمر بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول