اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای خراسان شمالی خبر داد

اجرای 50 هزار متر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: 50 هزار متر شبکه فاضلاب در شهرهای برخوردار از شبکه فاضلاب در این استان در دست اجراست.

اجرای 50 هزار متر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی
سید ابراهیم علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، طول شبکه فاضلاب در خراسان شمالی را 140 هزار متر مربع عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب در بجنورد ظرفیت هفت‌ هزار و 600 مترمکعب تصفیه را دارد، اظهار داشت: 22 هزار نفر در این شهر مشترک فاضلاب هستند.
علوی همچنین ظرفیت تصفیه‌خانه اسفراین را هشت هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه، شهروندان اسفراین از مزایای شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی طول شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر را 110 هزار متر برشمرد.
به گفته وی، 12 هزار نفر مشترک فاضلاب در اسفراین هستند که این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.
علوی همچنین با اشاره به اجرای بیش از سه هزار و 400 متر خط انتقال فاضلاب در شهرستان مانه و سملقان افزود: در سال جاری پس از تملک زمین، شبکه خط انتقال فاضلاب حد فاصل ایستگاه پمپاژ تا تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر آشخانه به طول یک‌هزار و 700 متر و به‌ صورت دو خط اجرا شد.
وی هزینه اجرای این پروژه را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پروژه خط انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه‌خانه در دو خط مجزا و با لوله‌های پلی‌اتیلن سایز 315 میلی‌متری اجرا شده که یک خط به صورت دائمی فاضلاب را از ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه ارسال خواهد کرد و خط دوم که به صورت رزرو خواهد بود در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین از اجرای مخزن سه هزار مترمکعبی آب و اجرای خطوط انتقال آب برای آبرسانی به مسکن مهر شهر آشخانه با هزینه قرارداد اولیه به مبلغ هفت میلیارد ریال که در حال حاضر عملیات خاکبرداری و آرماتوربندی مخزن انجام شده و حدود شش کیلومتر از شبکه آبرسانی این پروژه در معابری که توسط شهرداری بازگشایی شده است، خبر داد.
وی اظهار داشت: این مخزن در جنوب شهر آشخانه و در فاصله یک‌هزار و 100 متری از مسکن مهر آشخانه واقع شده است.
علوی تجهیز و حصارکشی چاه شماره یک شهر پیش‌قلعه با دبی 15 لیتر بر ثانیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون ریال اجرا شده و اکنون به صورت رزرو بوده و در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های ساماندهی تانکرهای حمل فاضلاب گفت: براساس این طرح تانکرها باید برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست در مکان تعیین شده اقدام به تخلیه کنند.
خراسان شمالی با دارا بودن 18 شهر، 836 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/و۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول