اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

معافیت 60 درصدی اتصال مدارس به شبکه فاضلاب شهری

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نیاز یک میلیارد تومانی اتصال شبکه فاضلاب مدارس استان زنجان به شبکه فاضلاب شهری گفت: 60 درصد از این مبلغ مشمول معافیت می‌شود و در واقع این اعتبار 400 میلیون تومان است.

معافیت 60 درصدی اتصال مدارس به شبکه فاضلاب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری شامگاه دوشنبه در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه طرح تحول بنیادین یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری تحقق یافته است، اظهار داشت: اجرای آن یکی از مصادیق بارز سال جهاد اقتصادی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رونمایی شده است، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 35 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین 20 جلسه شورای انقلاب فرهنگی تدوین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رونمایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 22 آذر ماه سال جاری اضافه کرد: در کمتر از یک ماه پس از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سه همایش با حضور همه مدیران آموزش و پرورش استان زنجان برگزار و ابعاد این سند برای آنها تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به منزله قانون اساسی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این قانون این سند هر پنج سال یک بار می‌تواند بازنگری شود.

نظری با اشاره به اینکه برنامه‌های هوشمندسازی مدارس از یک سال پیش در استان زنجان برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: علاوه بر تکلیف ارگان‌های اجرایی برای هوشمند کردن یک مدرسه، یک اعتبار متمرکز نیز به این امر اختصاص یافته است.

وی مبلغ در نظر گرفته شده برای هوشمند سازی مدارس را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وارد شدن ارگان‌های اجرایی برای هوشمندسازی مدارس 50 درصد از آنها هوشمندسازی می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از آماده بودن طرح تحول اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی با حضور مسئولان استانی عملیاتی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد، برنامه‌های تدوین شده برای دهه فجر سال جاری به صورت مطلوب برگزار شود.

نظری با اشاره به اینکه بر اساس قانون قبض آب و برق برای مدارس صادر نمی‌شود، تصریح کرد: تنها مشکل پیش رو طرح اتصال به شبکه فاضلاب است.

وی از نیاز یک میلیاردی اتصال شبکه فاضلاب مدارس استان به شبکه آب و فاضلاب شهری خبر داد و گفت: 60 درصد از این پیش‌بینی اعتبار شامل معافیت می‌شود و در واقع 400 میلیون تومان لازم است که 143 مدرسه استان به شبکه فاضلاب متصل شود.

در این جلسه عنوان شد که قانون عدم اخذ عوارض شهرداری و همچنین حق انشعاب آب و برق در مدارس استان عملیاتی شده است.

همچنین در این جلسه 11 بند از طرح تحول اجتماعی که یک تفاهمنامه بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور است تشریح شد.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول