اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اساتید دانشگاه الگوی رفتاری مناسب دانشجویان باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اساتید دانشگاه‌ها علاوه بر بعد کاری و درسی، به لحاظ رفتاری نیز باید الگوی مناسبی برای دانشجویان باشند.

اساتید دانشگاه الگوی رفتاری مناسب دانشجویان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در سومین همایش آموزشی-توجیهی احیای امر به معروف و نهی از منکر و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از قیام امام حسین (ع) تا انقلاب اسلامی ایران این فریضه از موضوعات اصلی جامعه اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به این موضوع که مردم و مسئولان باید درباره این فریضه احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: اگر به این فریضه عمل شود جامعه‌ای برای خدمات بهتر به مردم خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه صرفا بحث امر به معروف و نهی از منکر رعایت حجاب نیست و به دیگر مسائل حاشیه‌ای نیز باید دقت شود، ابراز داشت: ما باید به عنوان مسئول و الگویی برای قشر مختلف جامعه باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این فریضه یک وظیفه همگانی است، خاطر نشان کرد: مسئولان باید با رفتار، کلام و نحوه اجرای امور به نوعی آموزش‌دهنده برای عموم باشند و اساتید علاوه بر بعد کاری و درسی، به لحاظ رفتار باید الگوی مناسبی برای دانشجویان باشند.

بهبودی با تاکید بر اینکه رفتار نامناسب مسئولان با ارباب رجوع در شأن جامعه نظام جمهوری اسلامی نیست، اذعان داشت: در سیره نبوی و رفتار ائمه اطهار (ع) بهترین سفارشات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها برای فلسفه‌ای خلق شده‌اند و آن رسیدن به مقام جانشینی خداوند در روی زمین است، اظهار داشت: راه وصول به این مقام، رعایت بایدها و نبایدهایی است که ما را در مسیر نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام سید شفیع امامی از جمله باید و نبایدها را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب مستقل هستند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از دستورات خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) پیروی کند، بیان داشت: اگر این فریضه به درستی انجام نشود مانند نمازی است که نمازگزار آن را ضایع کرده و خود نماز، شخص نمازگزار را نفرین می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را از شرایط زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول