اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگ‌ساز اصفهانی:

آموزش آواز در کشور ما به اساتید خارجی نیاز ندارد

خبرگزاری فارس: آهنگ‌ساز اصفهانی گفت: آواز در کشور ما نیازمند اساتید خارجی نیست زیرا کشور ما دارای استعدادهای بالایی در زمینه آواز است که نباید دست‌کم گرفته شوند.

آموزش آواز در کشور ما به اساتید خارجی نیاز ندارد

رضا ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فضای موسیقی کشور باید در اختیار جوانان قرار گیرد تا بتوان با حمایت از آنها موسیقی‌دانان خوبی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان موسیقی باید در کنار جوانان باشند و از آنها حمایت کنند، افزود: جشنواره فجر امسال شاهد شرکت کنندگان جوان زیادی است که به صورت گروهی در این جشنواره شرکت کرده‌اند، به طوری که می‎توان گفت، گروه‌ها گرایش زیادی به کار گروهی دارند.

آهنگ‌ساز اصفهانی با اشاره به اینکه جشنواره فجر فرصت مناسبی برای کشف استعدادهای جوان است، تصریح کرد: ما در کشور استعدادهای زیادی داریم که برای شکوفایی نیازمند امکانات و فضای نمایش هنرشان هستند پس می‎توان با در اختیار قرار دادن امکانات لازم به افراد مستعد آنها را در مسیر پیشرفت قرارداد.

وی با بیان اینکه گروه‌های آواز جمعی به صورت مستقل در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: در کشور ما مراکز آکادمیک و مدارس مختص آواز وجود ندارد، تا هنرجویان از آنها فارغ‌التحصیل و مشغول به کار شوند.

ناظمی ادامه داد: تمامی گروه‌ها و رهبران گروه کر به صورت خودجوش کار می‌کنند که توانسته‌اند به سطح قابل قبولی برسند.

وی گفت: بسیاری از هنرمندان معتقدند ما باید از اساتید برجسته آواز جهان برای تدریس در ایران دعوت کنیم و با استفاده از حضور این هنرمندان، هنرجویان و گروه‎های فعال کر در ایران را تربیت کنیم، اما نباید فراموش کرد که کشور ما دارای استعدادهای بالایی در زمینه آواز و هم‌چنین اساتید بزرگی است که باید بیش از پیش از آنها بهره گرفت و نباید آنها را دست‌کم گرفت.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول