اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهرداری خرم‌دره صورت گرفت

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری خرم‌دره

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره گفت: شهرداری و شورای شهر خرم‌دره 105 میلیون ریال در راستای نیم درصد سهم کتابخانه‌ها پرداخت کردند.

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، لیلا صباغی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به فعالیت چهار کتابخانه شهری اظهار داشت: دو کتابخانه فعال روستایی نیز در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: کتابخانه‌های افق، مدرس، سید جمال‌الدین و کوثر چهار کتابخانه شهری و کتابخانه‌های شهریار و پیام دو کتابخانه روستایی شهرستان خرم‌دره را شامل می‌شوند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه با آغاز به فعالیت کتابخانه روستای نصیرآباد تعداد کتابخانه‌های این شهرستان به هفت کتابخانه افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های شهریار و توحید در روستاهای قلعه‌ حسینیه و سو کهریز در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: زمین کتابخانه‌های شهری کوثر و افق توسط شهرداری و شورای شهر اهدا شده است و در حال حاضر ساختمان کتابخانه‌های روستایی وضعیت مناسبی دارند.

صباغی در ادامه با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره در 9 ماهه ‌سال 89 تعداد 2 هزار و 919 نفر بود، خاطرنشان کرد: این تعداد در 9 ماهه ‌سال جاری به 4 هزار و 28 نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان تا 9 ماهه ‌سال گذشته 46 هزار و 791 جلد بود که این میزان در 9 ماهه ‌سال جاری به 63 هزار و 613 جلد افزایش پیدا کرده است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در 9 ماهه سال 89 را 86 هزار و 66 جلد کتاب عنوان و تصریح کرد: این میزان در 9 ماهه سال جاری به 93 هزار و 123 جلد کتاب رسیده است.

وی اضافه کرد: میزان مراجعه مراجعه‌ کنندگان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره در 9 ماهه سال گذشته 101 هزار و 804 مورد بود که این میزان در 9 ماهه سال جاری به 102 هزار و 895 مورد افزایش پیدا کرده است.

صباغی با اشاره به اجرای طرح اجرای سند نهضت مطالعه خاطرنشان کرد: اجرای طرح اجرای سند نهضت مطالعه با هدف ارتقای سرانه مطالعه مفید شهرستان از دیگر طرح‌های اجرا شده در کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر است.

گفتنی است، طرح‌های این چند جلد کتاب، طرح اهدای کتاب و طرح شبکه‌ کتابخوانان حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حال اجرا است.

طرح این چند کتاب، با هدف معرفی منابع مفید به وسیله پوستر بوده و هدف از طرح اهدای کتاب نیز غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و جمع‌آوری و ساماندهی منابع مازاد موجود در منازل است.

همچنین طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و شرکت عموم افراد در مسابقات ماهانه کتابخوانی با عنوان من کتاب می‌خوانم است.

اجرای طرح عضویت خانوادگی نیز از دیگر طرح‌های در حال اجرا در استان زنجان است که با هدف عضویت همه اعضای خانواده در کتابخانه‌های عمومی و تخفیف 50 درصد برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید در خانواده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول