اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

سهم کتابخانه‌های شهرداری‌ها از اعتبارات آنها کسر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت تعیین سهم شهرداری‌ها برای توسعه کتابخانه‌ها، می‌توان سهم مربوط به هر شهرداری را از اعتبارات آنها کسر و به کتابخانه‌ها اختصاص داد.

سهم کتابخانه‌های شهرداری‌ها از اعتبارات آنها کسر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش کتابخوانی در ارتقای فرهنگ و سطح دانش عمومی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان نقش فعال‌تری در موضوع توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.
وی در خصوص تکالیف شهرداری‌ها برای تامین اعتبار توسعه کتابخانه‌ها گفت: در صورت تعیین سهم شهرداری‌ها در این خصوص، می‌توان سهم مربوط به هر شهرداری را از اعتبارات آنها کسر و به کتابخانه‌ها اختصاص داد.
وی با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های هریس و جلفا نیز، گفت: سفر سوم هیئت دولت به استان مصوباتی برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلوانق، سیه‌رود و همچنین کتابخانه‌های سیار داشت که در این خصوص اقدام خواهد شد.
بیگی، از فرمانداران خواست اولویت‌های مربوط به کتابخانه‌ها را رصد کرده و در چارچوب اعتبارات شهرستانی اقدام کنند.
وی همچنین ظرفیت منطقه آزاد ارس برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان جلفا را قابل توجه دانست و گفت: همچنان‌که در بحث نمازخانه‌های مدارس، مشارکت خوبی از سوی منطقه آزاد ارس شاهد بودیم در موضوع کتابخانه‌های عمومی و احداث مدارس نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و سازوکارهای قانونی آن در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت گردشگری منطقه مرزی ارس، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای همسایه از فرصت حضور ایرانی‌ها در کشور خود برای ترویج فرهنگ خود استفاده می‌کنند، متقابلا باید از فرصت حضور گردشگران و مسافران در مناطق مرزی کشورمان در زمینه‌های فرهنگی بهره‌برداری شده و شورای فرهنگ عمومی در خصوص شیوه این کار و تامین اعتبار موردنیاز آن تصمیم‌گیری کند.

وجین شدن کتاب‌های کتابخانه‌های آذربایجان شرقی
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از وجین کردن کتب کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: کتاب‌هایی که قدیمی و غیرقابل استفاده هستند را از مخزن کتابخانه‌ها جدا کرده و کتاب‌هایی جدید با محتوای روز را جایگزین آنها می‌کنیم. 
حسن خدایی امشب اظهار کرد: در مرحله بعدی این طرح  کتاب‌هایی که در عرض پنج سال کسی از آنها استفاده نکرده و مطالعه نشده‌اند را وجین می‌کنیم.
وی افزود: البته کتب خطی و نفیس و کتاب‌های چاپ سنگی ارزشمند از این امر مستثنی هستند و آنها ترمیم و مرمت می‌شوند. 
خدایی تعداد کتابخانه‌های وجین شده را هشت کتابخانه و کتب قدیمی و منسوخ را 820 نسخه و کتب بدون مخاطب را 154 نسخه ذکر کرد.
بررسی نحوه تشکیل جلسات کمیته نهضت مطالعه مفید و ارائه گزارش وجینی مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان آذرشهر از دیگر دستورات این جلسه بود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول