اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد:

شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرکرد گفت: شهرداری‌ها موظف هستند سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند.

شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی خواستار تجهیز کتابخانه‌ها به آخرین دانش روز شد و گفت: کتاب مهم‌ترین ابزار تکامل بشری، میراثی ماندگار و مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است.
کاظمی افزود: بی‌توجهی شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های مورد انتقاد همه کتابخانه‌هاست، شهرداری‌ها باید در زمینه پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی همت کنند و همانطور که برای سایر فعالیت‌های عمران شهری تلاش می‌کنند به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشته باشند.
فرماندار شهرستان شهرکرد یادآورشد: کتابخانه‌های عمومی هر شهری که از کمک و همکاری شهرداری برخوردار بوده از نظر شاخص‌ها نیز رشد داشته است.
وی با بیان اینکه شغل کتابداری دارای جایگاه فرهنگی است، گفت: ضرورت دارد که دولت برای این قشر زحمت کش کمک‌های متناسب با شان کتابداران در نظر بگیرد.
کاظمی با تأکید بر اینکه برغم گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی آنطور که شایسته است به امر کتاب و کتابخوانی بهایی داده نمی‌شود، گفت: مجموعه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی باید پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتاب باشد ولی بدلیل پایین بودن نشر کتاب در جامعه این نهاد پاسخگوی مراجعه کنندگان خود نیست.
وی اضافه کرد: باید میزان علاقمندی افراد هر جامعه به کتاب بررسی و با اجرای طرح‎های مختلف کارشناسی شده در بین رده‎های سنی مختلف ایجاد انگیزه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به‎ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول