اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

پاداش شهرداران منوط به پرداخت سهم کتابخانه‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به شهردارانی که تاکنون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده‎اند، ‎هیچ‎گونه پاداشی تعلق نمی‌گیرد.

پاداش شهرداران منوط به پرداخت سهم کتابخانه‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، به قانون پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‎ها بر اساس قانون ملزم به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی هستند و حق ندارند این اعتبار را به مصارف دیگری برسانند.
وی بر ضرورت پرداخت به موقع سهم کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری‎های این استان تاکید کرد و گفت: به شهردارانی که تاکنون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده‎اند، ‎هیچ‎گونه پاداشی تعلق نمی‌گیرد و  از این پس، ابلاغ پاداش شهرداران این استان مشروط به واریز نیم درصد درآمدهای آنان به حساب کتابخانه‎‌های عمومی است.
عنابستانی افزود: مبلغ نیم درصد یاد شده تنها متعلق به کتابخانه‎ها بوده و شهرداری‎ها فقط موظف به دریافت آن هستند و نمی‌توانند آن را برای خود هزینه کنند.
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هیچ دلیلی برای بدهکار بودن شهرداری‎ها به کتابخانه‌های وجود نداشته و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته قابل قبول نیست.
استاندار چهارمحال و بختیاری به عدم اجرای این قانون و واریز نکردن سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی از سوی برخی شهرداری‌ها در این استان اشاره و تأکید کرد: شهردارانی که ۱۰۰ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی را واریز کنند، پاداش ویژه دریافت خواهند کرد.
وی به مشکلات مالی شهرداری‌ها در این استان برای پیشبرد امور عمرانی، خدمات، فرهنگی و اجتماعی شهرها اشاره کرد و افزود: شهرداران نباید نیم درصد سهم کتابخانه‎ها را جزو درآمدهای خود محسوب کنند و محاسبات مالی خود را منهای مبلغ یاد شده انجام دهند.
عنابستانی تصریح کرد: با شهردارانی که نسبت به واریز نیم درصد درآمد خود به حساب کتابخانه‌های عمومی اقدام نکنند، برخورد جدی و قانونی می‎شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: دستگاه‎های اجرایی استان نیز هر چه سریع‎تر نسبت به تسویه حساب بدهی‌ خود با شهرداری‎ها اقدام کنند تا شهرداری‌ها نیز برای انجام ماموریت‌ها و پاسخگویی به مطالبات با مشکل مواجه نشوند.
وی پیش بینی کرد: امسال پنج میلیارد ریال از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول