اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثبت پنجمین وقف جدید در اردبیل

400 میلیون تومان صرف احیای موقوفات در اردبیل شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار برای احیای موقوفات استان اردبیل هزینه شده است.

400 میلیون تومان صرف احیای موقوفات در اردبیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح موقوفه جدید صادقی در اردبیل اظهار داشت: این مبلغ برای احیای چند موقوفه در قالب 20 رقبه هزینه شده تا با احیا و بهسازی این موقوفات منابع درآمدی از این راه صرف امور خیر و نیک شود.
وی با بیان اینکه از محل درآمد موقوفات و به نیت واقفان تا کنون 54 میلیون تومان صرف ساخت مساجد مختلف استان اردبیل شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 20 مسجد در همین راستا احداث، بهسازی و مرمت شده و با نیت خیر‌خواهانه خیرین در اختیار اهالی مناطق شهری و روستایی قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ثبت پنج موقوفه جدید در استان اردبیل خبر داد و افزود: این موقوفات شامل چندین باب واحد مسکونی آپارتمانی و دو قطعه زمین به مساحت دو هکتار بوده که نیت واقف امداد‌رسانی به نیازمندان جامعه بوده است.
مشهوری‌نظری با اشاره به موقوفه جدید صادقی و بهره‌برداری از این مجموعه اظهار داشت: این موقوفه در زمینی به زیر‌بنای 445 متر مربع و به ارزش 121 میلیون تومان در اختیار اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته تا درآمد حاصل از این موقوفه صرف نگهداری سالمندان، مستمندان و امور مذهبی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول اضافه کرد: این موقوفه مربوط به مرحوم اسمعلی صادقی است که در میدان جهاد اردبیل واقع شده و شامل یک مجموعه مسکونی با کاربری سکونتی است که می‌توان از درآمد حاصل از آن اقدامات خیر‌خواهانه را انجام داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه عمل وقف جزو اعمال نیکو‌کارانه و به یادگار مانده از ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام است، گفت: ائمه اطهار خود عامل به وقف بوده و در این زمینه همیشه سعی می‌کردند پیشتاز باشند و یاریگر فقرا و نیازمندان جامعه به حساب آیند.
مشهوری‌نظری اهم وظایف و اختیارات اوقاف و امور خیریه استان را عمل به نیت واقفان، احیای موقوفات از دست رفته، و ترغیب به وقف‌های جدید اعلام کرد و افزود: ما نیاز به فرهنگ‌سازی شایسته داریم تا بتوانیم عمل وقف را در جامعه نهادینه کرده و بهره‌برداری درست از آن را در بین مردم ترویج کنیم.
وی با بیان اینکه واقفان استان از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد ریال برای احداث مساجد کمک به فقرا و نیازمندان جامعه احسان و نیکی کرده‌اند، تصریح کرد: با حمایت و مشارکت واقفان استان در سال‌های آینده اقدام به توسعه و ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر وقف به معنای حقیقی امر در جامعه اسلامی احیا شود حتی یک نفر مستمند و نیازمند را نمی‌توان پیدا کرد و نیاز افراد جامعه به سرعت برطرف شده و حرکتی تاثیر‌گذار را در این ارتباط شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول