اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی بناب خواستار شد

انتقال پرونده موقوفات بناب از دیگر شهرستان‌ها / مشخص نبودن حدود موقوفات

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی بناب با اشاره به وجود پرونده‌های موقوفه این شهرستان در دیگر شهرستان‌ها، خواستار انتقال پرونده این موقوفات به این شهرستان شد.

انتقال پرونده موقوفات بناب از دیگر شهرستان‌ها / مشخص نبودن حدود موقوفات
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ناصر بزازبنابی عصر امروز چهارشنبه در همایش وقف در بناب از عدم مشخص شدن حدود موقوفات به عنوان یکی از مشکلات اساسی این بخش ذکر کرد و همچنین خواستار اطلاع‌رسانی کافی از سوی رسانه‌ها در خصوص مسائل مربوط به وقف شد.
وی همچنین تأکید کرد: در صورت تحقق این موضوع، مردم در حفظ و حراست از موقوفات تلاش مضاعفی خواهند داشت.
 
* اداره اوقاف مظلوم است
امام جمعه بناب نیز در این همایش ضمن تأکید بر حفظ، حراست، نگهداری و احیای موقوفات منطقه اذعان کرد: با یک دست نمی‌شود موقوفات را احیا کرد، اما می‌توان با سعی و اهتمام و تلاش بیشتر برای حفظ و احیای موقوفات قدم برداشت.
حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی از اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از مظلوم‌ترین ادارات و سازمان‌ها نام برد و تأکید کرد: اگر بخواهیم موقوفات در جامعه زنده شوند، باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرد.

* افزایش 35 فقره وقف جدید در بناب
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بناب همچنین در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات در این شهرستان گفت: قبل از انقلاب به موقوفات ظلم‌های زیادی شده است ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این سنت نبوی بها داده شده است.
حجت‌الاسلام داود حمیدی افزود: افزایش 35 فقره وقف جدید و همچنین افزایش سه رتبه طی سه سال گذشته از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره است.
وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه؛ از مسئولان دادگستری خواست برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های موقوفه نسبت به اختصاص شعبه ویژه اقدام کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول