اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

موقوفات شهرها و روستاها با همکاری مردم ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ساماندهی موقوفات یک وظیفه جدی است، گفت: بنابراین باید سعی کنیم موضوعات وقف و موقوفات در شهرها و روستاها با همکاری مردم ساماندهی شود.

موقوفات شهرها و روستاها با همکاری مردم ساماندهی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: موضوع وقف یک موضوع نهادینه در کشور است که جهت‌های دینی و الهی و توحیدی درستی دارد.
وی افزود: بدون تردید کسانی که در ادارات اوقاف و امور خیریه خدمت می‌کنند در راستای باورهای دینی کارشان با ارزش‌تر خواهد بود.
استاندار خراسان‌جنوبی ترویج و احیای سنت حسنه وقف را وظیفه مسؤلان دانست و ادامه داد: ترویج سنت حسنه وقف ریشه‌ای توحیدی، الهی و اسلامی دارد که موجب تعالی انسان‌ها می‌شود.
رشید با بیان اینکه موضوع وقف در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است، ادامه داد: اگر در راستای اجرای درست و دقیق موقوفات کار نکنیم و نظر واقف کاربردی نشود تلاش در این مسیر بی‌اثر خواهد بود و نسل‌های آینده گرایشی به وقف مایملک خود نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه مباحث وقف نباید آلوده به گرایش‌های شخصی و گروهی شود، تصریح کرد: فشارها و تأکیدات نامتعارف از ناحیه گروه‌های مختلف نباید به این موضو‌ع خدشه‌‌ای وارد کند.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ و حراست و ترویج سنت حسنه وقف اعتماد مردم را نسبت به این موضوع بیشتر می‌کند، گفت: بنابراین باید مسؤلان نسبت به این امر توجه جدی داشته باشند.
رشید با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید حق و حقوق مربوط به موقوفات را پرداخت کنند، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلّف هستند این حق و حقوق را پرداخت کنند.
وی عنوان کرد: امید است به سمت و سویی برویم که موضوع وقف در استان نهادینه شود و در راستای تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی هزینه شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل این اداره دانست و افزود: امید است در راستای جذب نیرو اهداف و وظایف این اداره را به نحو احسن انجام دهیم.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول