اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت بصیرت‌افزایی در مشهد

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فانوس آبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری فانوس آبی با محوریت بصیرت‌افزایی در مشهد برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فانوس آبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد راضیه باباخانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی در راستای ایجاد فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری تشکیل شده است.

وی افزود: این جشنواره در بخش ادبی (شعر، داستان) و در بخش هنری (نقاشی) و فرهنگی (نشریه دیواری) نمایشنامه‌نویسی و عکاسی، انیمیشن و وبلاگ‌نویسی برای گروه‌های سنی نوجوانان (12-17) و جوانان (18-25) برگزار می‌شود.

باباخانی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به وسیله آموزش و پرورش در مدارس و بهزیستی، ارشاد اسلامی و کمیته امداد به دست مخاطبان رسیده است.

وی هم‌چنین آخرین زمان ارسال آثار را تا پایان سال‌جاری عنوان کرد و افزود: اختامییه این جشنواره 10 اردیبهشت‌ماه سال 91 در مشهد با همکاری استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی گفت: بعضی از افراد با توجه به  اینکه در این جشنواره شرکت نکرده‌اند می‌توانند از طریق نرم‌افزار آثار را در آینده دریافت کنند.   

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اعضای این کانون بیش از 16 هزار نفر در سطح استان بوده‌اند که با توجه به شش مرکز در مشهد تعداد آنان بسیار محدود است.

باباخانی افزود: دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مشهد، یک مرکز در بجستان و دیگری بردسکن در سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.  

وی گفت: 9 مرکز پستی سیار در مناطق محروم در قالب 42 فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان تولیداتی در زمینه فیلم، سرگرمی و بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی با توجه به گروه سنی آنها برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی گفت: این مرکز به عنوان مسئول ستاد برگزاری برنامه‌های دهه فجر برنامه‌هایی از قبیل جشن انقلاب مسابقه کتاب‌خوانی الترونیکی، افتتاح مرکز شهید مدیری و برگزاری کارگاه فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است.

باباخانی خاطرنشان کرد: در جشنواره امام رضا(ع) نیز برنامه نمایش‌خوانی شعر رضوی در زمینه آشنایی فرهنگ ویژگی امام رضا(ع) و اصحابش در قالب 30 گروه برای مخاطبان تدارک دیده شد.

وی افزود: به نفرات اول تا سوم نخستین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری فانوس آبی به صورت نقدی و غیرنقدی جوایز اهدا می‌شود.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول