اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز:

ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری البرز در دهه فجر اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز ویژه برنامه‌های کانون را به مناسبت سی و سومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب، در دهه مبارک فجر اعلام کرد.

ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری البرز در دهه فجر اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، صفی‌الله رمضانخانی افزود: کانون البرز امسال به مناسبت سی و سومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی را با موضوع یوم‌الله دهه فجر همانند سال‌های گذشته در کانون مرکزی و مراکز اجرا خواهد کرد.
وی اظهار داشت: این فعالیت‌ها شامل معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، تلویزیون انقلاب، قصه‌گویی، آماده‌سازی کتاب انقلاب، مسابقه‌های شعارنویسی، پازل، خاطره‌گویی، کاردستی، نقاشی، معرفی سرزمین و شعرخوانی است.
رمضانخانی در ادامه به برنامه‌های تدوین شده در این ایام اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع،‌ تلویزیون انقلاب، ‌قصه‌گویی و کاردستی از مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام توسط کانون است.
وی افزود: در بخش کتاب به معرفی کتاب‌های گروه‌های سنی مختلف نظیر شاه مقوایی، شاه رفت، نیمکت‌های پاییزی، فجر انقلاب، خاطرات بچه‌های انقلاب (1و2) در قالب طرح دیواری و معرفی حضوری خواهیم پرداخت.
رمضانخانی گفت: در معرفی شخصیت، نیز شخصیت‌هایی که در دوران انقلاب نقش سازنده‌ای داشته‌اند در قالب معرفی به شکل طرح دیواری و یا معرفی حضوری به اعضا معرفی می‌شوند که در بخش معرفی دیواری، تصویر و بیوگرافی، سخنان و نقش فرد در انقلاب روی پانل مخصوص نصب می‌شود و اعضا از طریق مطالعه پانل با اشخاص مورد نظر آشنا می‌شوند.
به گفته وی در روش حضوری نیز مربی به صورت مسابقه، پرسش و پاسخ و یا روخوانی بخش‌هایی از زندگینامه این اشخاص را به کودکان و نوجوانان معرفی خواهد کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در ادامه به بخش معرفی وقایع اشاره و خاطر نشان کرد: وقایع مختلف انقلاب که موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، از سال 1342 تا سال 1357 برای کودکان و نوجوانان با استفاده از قالب‌های مختلف نظیر قصه‌گویی، بیان خاطرات، کتابخوانی و...معرفی می‌شوند و در ایام این دهه وقایعی که از 12 تا 22 بهمن سال 1357 رخ دادند، نظیر پیوستن گروه‌های مختلف به مردم و ... برای کودکان و نوجوانان شرح داده می‌شود.
رمضانخانی تلویزیون انقلاب را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام الله دهه فجر عنوان کرد و گفت: در این راستا ماکتی به صورت تلویزیون به متراژ 26 متر آماده شده و همه وقایع از 26 دی ماه تا 22 بهمن به صورت تصویری به اعضا معرفی می‌شود.
وی قصه‌گویی با استفاده از روش‌های مختلف نظیر روش‌های قصه‌گویی با ابزار و بدون ابزار، قصه‌گویی نمایشی و... وقایع مربوط به تبعید امام خمینی (ره)، حضور پرشور مردم در تظاهرات، شعارنویسی روی دیوارها توسط مربیان برای اعضا با شیوه قصه‌گویی نیز را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.
رمضانخانی در ادامه سخنان خود به برگزاری انواع مسابقات و طرح‌های ویژه در دهه فجر اشاره کرد و گفت: مسابقه شعارنویسی، مسابقه چند مرحله‌ای به سوی پیروزی و مسابقه پازل از جمله مسابقاتی است که در دهه فجر برگزار می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در مرقد، حضور اعضا و همکاران کانون استان البرز در بیت امام (ره) در جماران و برگزاری جشن انقلاب در تالار نژاد فلاح با حضور یکی از گروه‌های نمایشی تئاتر کشور و همچنین حضور اعضا و همکاران کانون در گلزار شهدا و گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.
انتهای پیام/م30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول