اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره:

200 هکتار از مراتع شهرستان خرم‌دره قرق شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره گفت: بیش از 200 هکتار از مراتع خرم‌دره در طرح قرق مرتع قرار گرفته است.

200 هکتار از مراتع شهرستان خرم‌دره قرق شده است

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برنامه‌های مختلفی در شهرستان خرم‌دره در سال جاری و در راستای حفظ منابع طبیعی انجام شده است.

وی از کودپاشی در 50 هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری کپه‌کاری در 20 هکتار از مراتع خرم‌دره اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در سال جاری از بیش از 19 هزار هکتار اراضی ملی خرم‌دره حفاظت شده است، افزود: همکاری و تعامل مردم با منابع طبیعی شهرستان در این زمینه چشمگیر است.

وی از نظارت بر محصولات فرعی جنگل و مراتع خرم‌دره در اراضی 300 هکتاری خبر داد و یادآور شد: در تلاشیم با تعامل مرتع‌داران این میزان مساحت را توسعه دهیم تا شرایط مشارکت بیش از پیش مردم فراهم شود.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری این شهرستان در پرورش گیاهان دارویی از آمادگی برای همکاری با بخش خصوصی در این زمینه خبر داد.

 وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی در این منطقه بیان داشت: بومادران، آویشن، چای کوهی، مرزه، کاکوتی، قوچ‌اوتی، پنیرک از گیاهان داوریی این شهرستان محسوب می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع بسته‌بندی و تولیدی در شهرستان فراهم است، افزود: با راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی بسیاری از گیاهان دارویی شهرستان ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی از وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره است که در این راستا فعالیت‌های مطلوبی از سوی شهرستان انجام شده است.

محمودی با بیان اینکه توسعه زراعت چوب در منطقه موجب توسعه فضای سبز و رونق کسب و کار کشاورزان می‌شود، خاطرنشان کرد: صنوبر کاری یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه زراعت چوب در خرم‌دره انجام شده است.

وی با بیان اینکه استقبال مطلوبی از زراعت چوب در شهرستان خرم‌دره صورت می‌گیرد، افزود: فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه در شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول