اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول رسیدگی به شکایات منابع طبیعی غرب مازندران:

60 درصد تخلفات منابع طبیعی بر اثر ناآگاهی از قوانین است

خبرگزاری فارس: بازرس و مسئول رسیدگی به شکایات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران با اشاره به اینکه در حدود 60 درصد تخلفات صورت گرفته در حوزهٔ منابع طبیعی، غیرعمد و به دلیل ناآگاهی از قوانین است، گفت: پیشگیری از تخلفات و اصلاح عملکردها، اولویت اول ماست.

60 درصد تخلفات منابع طبیعی بر اثر ناآگاهی از قوانین است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، عباس تقی‌پور گُل‌سفیدی بیان داشت: ما بر اساس بازدیدهای میدانی و گزارش‌های مردمی بر صحت اجرای قوانین و مقررات نظارت می‌کنیم و در مجموع می‌توان گفت فقط 40 درصد از تخلفات، به عمد صورت می‌گیرد.
وی با بیان این‌که برخی گزارش‌های مربوط به تخلفات منابع طبیعی ناشی از منازعات شخصی و قومی است، ابراز داشت: عده‌ای از روستاییان به دلیل اختلافاتی که با همسایگان خود دارند با گزارش‌های نادرست و یا بزرگ‌نمایی تخلفات، خواستار برخورد شدید می‌شوند و هنگامی که نظرشان تأمین نمی‌شود ادارات منابع طبیعی را متهم به مشارکت در تخلفات می‌کنند.
تقی‌پور ادامه داد: بازرسان منابع طبیعی به صورت دوره‌ای یا موردی از جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران بازدید می‌کنند تا میزان مطابقت عملکردها را با برنامه‌های مصوب بررسی کنند و وظیفه اصلی‌شان نظارت بر حسن اجرای قوانین است.
بازرس و مسئول رسیدگی به شکایات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران تأکید کرد: سنجش عملکرد مسئولان و کارکنان ادارات منابع طبیعی و همچنین میزان رضایت مردم نیز از دیگر وظایف ماست.
وی تصریح کرد: بازرسی از فعالیت‌های منابع طبیعی علاوه بر بازدیدهای آشکار، به صورت غیرمستقیم و نامحسوس نیز انجام می‌شود و گزارش‌ها و شکایات حضوری و مکتوب مردمی با دقت در نظر گرفته می‌شود.
تقی‌پور از مردم خواست در هنگام تنظیم گزارش تخلفات منابع طبیعی، به ویژه در مورد مسائل مربوط به تصرف اراضی ملی و قطع درختان، از کلی‌گویی و انتقام‌گیری شخصی پرهیز کنند و مطمئن شوند که فعالیت مشاهده شده غیرقانونی است.
این کارشناس ارشد جنگل توضیح داد: عده‌ای به دلیل نشناختن فعالیت‌های قانونی هر گونه فعالیتی را که در جنگل می‌بینند تخلف فرض می‌کنند در حالی که مناطق جنگلی بر اساس کتابچه‌های طرح جنگلداری مدیریت می‌شود و اعمال مدیریت مستلزم حضور در جنگل و اقدامات مختلف است.
به گزارش فارس، منابع طبیعی غرب مازندران از رویان تا رامسر امتداد دارد و شامل 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول