اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

اختصاص 10 هزار هکتار به کاشت صنوبر در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اختصاص 10 هزار هکتار از مساحت اراضی استان زنجان به کاشت درخت صنوبر خبر داد.

اختصاص 10 هزار هکتار به کاشت صنوبر در زنجان
قدرت سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: موقعیت استان زنجان برای سرمایه‌گذاران صنعت چوب زمینه مساعدی را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یارانه برای صنوبر کاری در استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: صنوبر کاران استان زنجان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد نسبت به کاشت صنوبر در استان اقدام کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 هزار و 400 هکتار از اراضی استان به کاشت درخت صنوبر اختصاص داده شده است، افزود: حدود 10 هزار هکتار از مساحت اراضی استان را می‌توان به کاشت اینگونه از درخت اختصاص داد.
وی از ایجاد اشتغال پایدار برای 8 هزار نفر با کاشت درختان صنوبر در استان خبر داد و افزود: نتیجه ایجاد اشتغال برای 8 هزار نفر تولید بیش از 246 هزار مترمربع چوب است.
سعادتی با بیان اینکه 6 هزار و 400 هکتار در شهرستان زنجان به درخت صنوبر اختصاص یافته است، افزود: این رقم در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره 5 هزار و 670 هکتار است.
وی از اختصاص یک‌هزار و 600 هکتار در شهرستان ماهنشان به کشت صنوبر خبر داد و یادآور شد: این میزان در مقایسه با زمین‌های قابل کشت شهرستان مطلوب است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: کمبود اعتبار و آب از مشکلات پیش‌روی صنوبر کاران استان است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کاشت درخت صنوبر بیان کرد: انطباق‌پذیری درخت صنوبر با محیط، اهمیت آن در صنایع سلولزی و قابلیت رشد آن شرایط مختلف اقلیمی از ویژگی‌های این درخت محسوب می‌شود.
سعادتی با بیان اینکه گونه‌های جدید و سودآور زراعت درخت صنوبر از ویژگی‌های این درخت است، افزود: شرایط اقلیمی استان موجب شده است تا گونه جدیدی از درخت تبریزی با نام پاپیلوس نیگرا به علت سودآوری کوتا‌ه‌مدت و رشد سریع در سال‌های اخیر مورد توجه درختکاری استان قرار بگیرد.
وی استان زنجان را جزو 10 استان نخست کشور در زمینه کاشت درخت صنوبر اعلام کرد و گفت: به تناسب تقاضا استان زنجان ظرفیت مطلوبی برای کاشت و نگهداری اینگونه از درختان دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول