اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل کمیته پیشگیری از اعتیاد در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: کمیته پیشگیری از اعتیاد در این استان تشکیل شده است.

تشکیل کمیته پیشگیری از اعتیاد در آذربایجان غربی
علیرضا فیضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای اقدامات فرهنگی برای مبارزه با مصرف مواد مخدر، کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در آذربایجان غربی تشکیل شده است.
وی با اشاره به تعداد دستگاه‌های عضو در این کمیته، تصریح کرد: 22 اداره و نهاد درگیر این کمیته هستند.
این مسئول افزود: شورای سیاستگذاری دانشگاه‌ها نیز در تعامل با شورای مبارزه با مواد مخدر هستند که تمام موارد مرتبط با مواد مخدر را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهند.
فیضی‌زاده خاطر نشان کرد: علاوه بر این کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد، کمیته تخصصی درمان، کمیته تخصصی حقوق قضایی و مقابله با مواد مخدر را در سطح استان آذربایجان غربی تشکیل داده‌ایم.
وی با اشاره به آمار معتادان شناسایی شده در استان آذربایجان غربی، گفت: در حال حاضر 12 هزار تا 16 هزار نفر معتاد شناخته شده در این استان وجود دارد.
این مسئول افزود: این افراد طی مراجعات به مراکز درمانی، زندان‌ها و شورای مبارزه با مواد مخدر استان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
فیضی‌زاده با تأکید بر پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر ، اظهار داشت: دغدغه ما این است که در زمینه مواد مخدر پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم و نباید در این زمینه با افزایش آمار ابتلا به مواد مخدر مواجه باشیم.
وی ادامه داد: در این زمینه آمار افرادی که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند در دست نیست.
این مسئول از ورود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به مدارس استان در زمینه پیشگیری از مواد مخدر خبر داد و گفت: در این زمینه آگاه بخشی دانش‌آموزان مورد تأکید قرار دارد و برای این منظور کار را از والدین دانش‌آموزان شروع و 30 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان را پای کار خواهیم آورد.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول