اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

آگاه‌سازی خانواده‌ها ضرورت پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آگاه سازی و اطلاع رسانی خانوادها در زمینه پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر موثر است.

آگاه‌سازی خانواده‌ها ضرورت پیشگیری از اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار در این استان، اظهار داشت: سلامت انسان از جمله ارزش‌های دین و اسلام است که در این امر سلامت همه جانبه از جمعه جسمی‌، اقتصادی،‌اجتماعی مورد است.
وی افزود: اگر سلامت انسان در هر کدام از این بخش‌ها محقق نشود، دست‌یابی به سعادت و کمال برای انسان محقق نخواهد شد.
نکونام با بیان اینکه فرد معتاد همه وجودش برای این است که با استفاده از مواد افیونی اضطراب درونی و نگرش فکری خود را تامین کند، گفت: به‌طور قطع و یقین چنین فردی نمی‌تواند در محیط کار،‌ اجتماع و خانواده به خوبی خدمت کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت سالم سازی جامعه، اظهار داشت: رسالت جامعه اسلامی سالم سازی است که این امر نیز به بصیرت و همکاری همه مردم نیاز دارد.
وی با اشاره به دلایل گرایش جوانان و به‌ ویژه نوجوانان به مواد مخدر گفت: عوامل گوناگونی از جمله عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روانی سبب روی آوردن به مصرف مواد مخدر است.
نکونام ادامه داد: کنجکاوی جوانان، دوستان ناباب، برخورد نامناسب با معتاد، فشارهای عصبی و روانی، باورهای غلط در ارتباط با مصرف مواد مخدر و روی آوردن به کارهای خلاف شرع، عقل و عرف جامعه از جمله عوامل دیگر گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر به شمار می‌آید.
امام جمعه شهرکرد درمان معتادان به مواد مخدر را نیازمند توجه، رسیدگی و حمایت از سوی مسئولان دانست و افزود: عدم شناسایی و درمان به موقع آنها علاوه بر عوارض روانی، اجتماعی و اقتصادی که برای فرد و جامعه دارد به شیوع اعتیاد و گسترش پدیده شوم قاچاق مواد مخدر منجر می‌شود.
وی تأکید کرد: بنابراین در ترک و درمان بیمار معتاد، همه افراد خانواده باید همیاری و همکاری لازم را داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که فرد معتاد در ترک و درمان موفق شود.
همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار امروز با حضور جمعی از مدیران ادارات‌، دستگاه‌های اجرایی،‌ بانک‌ها و کارخانجات صنعتی در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول