اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بافت:

دامداران بافت از مایه‌کوبی‌ها دام‌ها استقبال مطلوبی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: بروز بیماری در دام‌ها با وجود انجام واکسیناسیون با عدم استقبال عشایر و دامداران مواجه شده است.

دامداران بافت از مایه‌کوبی‌ها دام‌ها استقبال مطلوبی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بافت سمیه صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای پیرامون بیماری بروسلوز به تشریح این بیماری و راه‌های‌ انتقال آن در دام پرداخت و با اظهار تأسف از بروز بیماری در دام‌ها با وجود انجام واکسیناسیون اظهار داشت: دلایل این امر عدم استقبال عشایر و دامداران در واکسیناسیون دام‌ها و عدم آگاهی مناسب این قشر با خطرات بیماری و راه های برخورد با آن است.
رشیدی کارشناس اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیماری بروسلوز شغلی بوده و عمدتاً در سه گروه دامپزشکان، دامداران و مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی که در اثر خوردن شیر نجوشیده و یا خوردن پنیرهای محلی که در آب نمک قرار نگرفته‌اند، دیده می‌شود، گفت: در برخورد با این بیماری پیشگیری بهتر از درمان است.
وی با تأکید بر روند واکسیناسیون دام‌ها و آموزش دامداران افزود: از شبکه بهداشت درخواست داریم تا موارد ابتلای انسانی را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند تا دامپزشکی نسبت به تست و کشتار دام‌های مناطق آلوده اقدام کند.
شکوهی رئیس شبکه بهداشت شهرستان بافت با بیان اینکه در سال‌های 84 تا 86 آلودگی در شهرستان از استان‌های با آلودگی بالا بیشتر بوده است، اظهار داشت: اما از سال 86 تا‌کنون روند بیماری سیر نزولی دارد.
وی بیان داشت: به طوری که در 9 ماه سال جاری شاهد کمترین موارد بیماری در جمعیت انسانی بوده‌ایم که در این امر به دلیل واکسیناسیون خوب دام‌ها و پیگیری شبکه دامپزشکی صورت گرفته است.
به گزارش فارس در این جلسه مقرر شد تا همایش یک روزه‌ای در سطح شهرستان با حضور بهورزان مراکز بهداشت، شوراها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح شهرستان برگزار شود.
همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری مرکز بهداشت با بهورزان مستقر در خانه بهداشت و کارشناسان شبکه دامپزشکی، برنامه واکسیناسیون Fd rev1 به صورت برنامه‌ریزی شده و مستمر در سطح شهرستان و با اولویت کانون‌های بیماری در جمعیت انسانی که از سوی شبکه بهداشت اعلام شده در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول