اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر فرش تاریخ آذربایجان گره زد

تابلو فرش تاریخ آذربایجان به نیمه راه بافت رسید

خبرگزاری فارس: تابلو فرش تاریخ آذربایجان با 12 میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 40 درصد ابریشم و 60 درصد کرک به اندازه 7*20/4 مزین به عکس امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان آذربایجان به نمبه راه بافت رسید.

تابلو فرش تاریخ آذربایجان به نیمه راه بافت رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ظهر امروز با حضور در کارگاه بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان، بر فرش تاریخ آذربایجان گره زد.
فرش تاریخ آذربایجان با همکاری سازمان بازرگانی استان و با تصویب شورای شهر و شهرداری تبریز تامین اعتبار شده و توسط ناصر محمدیان طراحی و هم‌اکنون با همکاری 60 نفر در حال بافت و تولید است.
طراح فرش حسب مشارکت از مسئولان و مدیران استان درخواست کرده است به صورت نمادین بر این فرش ارزشمند هنری گره یادگاری بزنند از این رو به این منظور مسعود محمدیان نیز در کارگاه فرش مذکور حاضر شد و با زدن گره در این اثر هنری مشارکت کرد.
این تابلو فرش که مبین تاریخ آذربایجان است، به ابعاد 24 مترمربع با وزن 3 تن همراه با هنر معرق چوب، معرق صدف منبت است که اگر این طرح اجرایی شود بزرگ‌ترین تابلو فرش دنیا خواهد شد.
این تابلو فرش با 12 میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 40 درصد ابریشم و 60 درصد کرک به اندازه 7*20/4 بافته می‌شود که عکس حضرت امام خمینی (ره) در درب سمت راست و عکس مقام معظم رهبری در درب سمت چپ قرار گرفته است.
در فرش متن تصاویری از علامه عبدالحسین امینی، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت‌الله شهید مدنی، آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی، استاد شهریار، پروین اعتصامی، سردار شهید مهدی باکری، سردار حسن شفیع‌زاده، شیخ محمد یابانی، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، باغچه‌بان، میرزاحسن رشدیه،زینب پاشا، کلنل محمدتقی‌خان پسیان، شمس تبریزی و مولانا فرا گرفته است که بعد از اتمام در موزه شهر تبریز نصب خواهد شد.
ناصر محمدیان از جمله طراحان و فرش بافان ماهر تبریزی است که تاکنون آثار زیاد و در سطح بین‌المللی از وی به اتمام رسیده است که از آن جمله می‌توان به تابلو فرش امام علی (ع)، جام جهانی فوتبال،تابلو فرش گفت‌وگوی ادیان، گفت وگوی تمدن‌ها و... اشاره کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان از زحمات ناصر محمدیان، فرشبافان ماهر تبریزی و سایر زحمتکشان این کارگاه تشکر و قدردانی کرد و لوح یادبودی تقدیم کارگاه فرش مذکور داشت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول