اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام گاز سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی:

وسایل گازسوز 1000 واحد مسکونی در مشهد بازدید شد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مدیریت امور گاز سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: وسایل گازسوز هزار واحد مسکونی در منطقه سیدی و 140 مدرسه مورد بازدید قرار گرفت.

وسایل گازسوز 1000 واحد مسکونی در مشهد بازدید شد
سید مجید تقوی در حاشیه نخستین همایش ایمنی و محاسبات دودکش‌های ساختمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: طرح بازدید یک هزار واحد مسکونی در منطقه سیدی مشهد و 140 مدرسه ابتدایی و راهنمایی در نواحی 4 و 5 آموزش و پرورش به صورت رایگان انجام شده است.
تقوی افزود: این بازدیدها با همکاری اداره استاندارد و دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان در راستای استانداردسازی دودکش‌های ساختمانی انجام می‌شود.
قائم‌مقام مدیریت امور گاز سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه به تمام سازندگان وسایل گاز سوز دارای مجوز از اداره صنعت و معدن و تجارت ابلاغ شده است که برای فروش محصولات خود، نصاب ذی‌صلاح را معرفی کنند، افزود: کنترل دودکش‌ها توسط این نصاب‌های ذی‌صلاح معرفی شده، انجام می‌شود.
تقوی از همه مالکان و مدارسی که ایرادی در وسایل گاز سوز خود مشاهده می‌کنند،خواست درخواست خود را به سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی بفرستند تا کارشناسان به طور رایگان از وسایل گاز سوز بازدید کنند.
وی با بیان اینکه عامل اصلی مرگ و میرها در کلانشهرها، مربوط به ناقص‌بودن احتراق سوخت است، افزود: 78 درصد مونو اکسیدکربن شهری، مربوط به حمل و نقل و بقیه مربوط به فرایندهای صنعتی است.
اردشیر فرشیدیان‌فر، دبیر علمی نخستین همایش ایمنی و محاسبات دودکش‌های ساختمانی، درباره اهداف این همایش افزود: این همایش با هدف آشنایی مهندسان عمران، معماری و مکانیک با فرایند فیزیکی دودکش‌های ساختمانی و محاسبات آن است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: چون هر سه گروه مذکور در طراحی، نصب و جانمایی دخیل هستند و باتوجه به استقبال انجام شده در این همایش، برگزاری این جلسات هم‌اندیشی را در دستور کارداریم.
فرشیدیان‌فر، با بیان اینکه 200 نفر در این همایش شرکت کردند، گفت: فرهنگ‌سازی عموم شهروندان و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای آگاهی‌بخش و ایمنی دودکش‌های ساختمانی در این همایش را، در محورهای طراحی و جانمایی دودکش‌ها، مهندسی و کیفیت دودکش‌ها، ایمنی و تجهیزات گازسوز با راندمان بالا و خطرات ناشی از عملکرد دودکش‌ها برگزار کردیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول