اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

ایران اسلامی همواره تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: امت ایران اسلامی همواره تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

ایران اسلامی همواره تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته آبپخش با توصیه خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی یعنی انجام واجبات فرامین و دستورات حضرت حق و دوری از معاصی، گناهان، منکرات و آنچه ذات اقدس حضرت حق ما را از انجام آن بازداشته و سعادت ما در دنیا و آخرت در گرو آن است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مومنان حقیقی این است که وقتی نام خداوند متعال نزد ایشان آورده می‌شود، قلوب ایشان خوفناک می‌شود و می‌ترسند.

رضایی در توضیح مفهوم ترس از خداوند که از ویژگی‌های مومنان حقیقی است، اذعان داشت: این ترس مفهومی خاص دارد و سرچشمه این ترس آن است که انسان احساس مسئولیت می‌کند و خوف از آن دارد که به مسئولیت و وظیفه خود به نحو احسن و آنطور که شایسته و بایسته است، عمل نکند و عمل را به طور حقیقی امر نتوانسته باشد انجام دهد.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: گاهی اوقات درک عظمت و مقام خداوند و توجه وجود پرعظمت خداوند ممکن است سبب خوف و ترس انسان‌ها شود.

رضایی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های مومنان این است که هنگامی که آیات الهی بر ایشان تلاوت می‌شود بر ایمانشان افزوده می‌شود و در حقیقت ایمان مومنان حد خاصی ندارد و همواره در حال تکامل است و روزبه‌روز بر ایمان انسان مومن افزوده می‌شود.

وی عنوان داشت: نماز برای انسان نردبان ترقی و تکامل روحی انسان است و این تکامل تا پایان عمر انسان ادامه دارد و نباید در حد خاصی توقف کند.

خطیب جمعه آبپخش توکل را یکی از ویژگی‌های مومنان دانست و یادآور شد: توکل به معنای آن نیست که انسان تنها در یک گوشه بنشیند و عبادت کند و بگوید بر خدا توکل کرده‌ام و تمامی کارها حل می‌شود، بلکه انسان متوکل باید اسباب موجود زندگی خود را تکامل بخشد و توجه داشته‌ باشد که تمامی اسباب عالم وجود مسبب‌الاسباب دارند و اگر بخواهند بر زندگی انسان تاثیر بگذارند تاثیر اصلی از ذات اقدس حضرت باری‌تعالی است.

رضایی در خطبه دوم نماز جمعه امروز آبپخش با اشاره به نزدیکی ایام‌الله دهه فجر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران شجره طیبه‌ای است که امام خمینی (ره) ریشه آن را غرس کرده‌اند و ما نیز امروز باید با تبعیت و پیروی از فرزند خلف ایشان حضرت امام خامنه‌ای از آن صیانت و حراست کنیم.

وی گفت: ما امروز وارث نظامی هستیم که با رشادت‌های جوانان ایران اسلامی بوجود آمده و غرس شده و با خون شهیدان آبیاری شده و در ایام‌الله دهه فجر باید تلاش خود را به‌کار گیریم تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به نحو احسن گرامی‌ داریم.

رضایی تاکید کرد: 22 بهمن روز تجدید عهد و پیمان با اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، معمار کبیر انقلاب، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب می‌باشد و ما باید با حضور باشکوه و حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان دنیای استکبار و دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنیم.

امام جمعه آبپخش عنوان داشت: دشمنان در آستانه صحنه‌های حماسی و آزمایش همواره حضور مردم را کمرنگ جلوه می‌دهند و تحریم نفتی ایران اسلامی توسط اتحادیه اروپا تحت فشارهای دنیای استکبار بوده و این اقدامات کوچکترین خدشه‌ای بر اقتدار ایران اسلامی وارد نمی‌کند.

رضایی با بیان اینکه در این برنامه زمان اجرای تحریم شش ماه آینده اعلام شده است، ابراز داشت: هدف دشمنان از اعلام زودهنگام این تحریم در آستانه انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی ایجاد رعب و وحشت بین مردم برای کم‌رنگ ‌کردن حضور ایشان در انتخابات است.

وی ادامه داد: خرید نفت اروپا از ایران تنها 18 درصد از صادرات نفت ایران است و قطعا با تدابیر مسئولان وزارت نفت و دولت مشتری‌های جایگزین برای خرید نفت از ایران وارد صحنه خواهند شد.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: کشورهای اروپایی در حالی این برنامه را اعلام کرده‌اند که خودشان در بحران اقتصادی قرار دارند و کارخانه‌ها و شرکت‌های ایشان یکی پس از دیگری دچار ورشکستگی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران با اجماع جهانی همراه نیست متذکر شد: از هنگامی که اروپاییان این مسئله را مطرح کرده‌اند چین، هند و بسیاری از کشورها مخالفت صریح خود با تحریم خرید نفت از ایران را اعلام کرده‌اند.

وی اذعان داشت: در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تحریم‌های فراوانی را شاهد بوده‌ایم و امت مسلمان ایران اسلامی در برابر آنها ایستادگی کرده‌اند و هیچ‌کدام از آنها بر ایران اسلامی اثرگذار نبوده است.

خطیب جمعه آبپخش ادامه داد: با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی همواره تهدید‌ها و تحریم‌ها به فرصتی برای ایران اسلامی تبدیل شده و باعث افزایش قدرت اقتصادی و علمی میهن اسلامی شده است.

رضایی با اشاره به پیشرفت‌های فراوان علمی ایران تصریح کرد:‌ ما امروز در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که خودمان توانایی تبدیل مواد و فرآورده‌های خام به محصولات مورد نیاز را داریم و به هیچ‌یک از کشورهای دیگر نیاز نداریم.

وی اذعان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خیال خام خود در آستانه انتخابات 12 اسفند و راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن می‌خواهند با راه‌اندازی برنامه‌های تبلیغاتی حضور مردم را کمرنگ کنند ولی باید بدانند که ملت ما با بصیرت و هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول