اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

عبور از تحریم‌ها با تدبیر مسئولان/رسانه‌ها از بیان مطالب دروغ بپرهیزند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: تحریم‌ها و تهدیدها کم و زیاد بوده و باید با توکل به خداوند متعال و تدبیر مسئولان از مشکلات عبور کرده و آسیبی نبینیم.

عبور از تحریم‌ها با تدبیر مسئولان/رسانه‌ها از بیان مطالب دروغ بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر اظهار کرد: همه از این دو ماه بهره‌هایی برده‌ و با دو ماه حضور در محافل و مجالس امام حسین(ع) برای آخرت خود ذخیره‌ای فراهم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نکند خدای نکرده وقتی محرم و صفر تمام شد، این ذخایری که به دست آوردیم را با گناه و آلودگی خراب کنیم، نکند به بهانه اینکه ماه شادی و خوشی است محافل و مجالس ما به گناه آلوده شود چون دشمن به ویژه دشمن داخلی یعنی نفس اماره انسان و شیطان سعی می‌کند که اولا ما در کار خیر مشارکت نکنیم اگر موفق نشد، تلاش می‌کند که ما کیفیت کار خیر را درست انجام نداده و با اخلاص انجام ندهیم.

امام جمعه قم بیان کرد: کسی که در محافل امام حسین(ع) به گونه‌ای شرکت کرد که مقبول قرار گرفت شیطان سعی می‌کند ذخیره را باطل کند.

وی تاکید کرد: در این ماه عقد و عروسی فراوان است، عروس و دامادها، خانواده‌ها و همه مراقب باشند این محافل با گناه توأم نباشد.

استادی عنوان کرد: در جامعه ما افراد گرفتار و آبرومند فراوان بوده و کم نیستند، از رسانه ملی شنیدم کسی نامه نوشته بود که 500 هزار تومان حقوق دارد، 300 هزار تومن اجاره خانه پرداخت کرده و مقداری هم قسط می‌دهد، حال این فرد چگونه می‌خواهد با بقیه پول یک ماه زندگی خود را اداره کند؟

وی تصریح کرد: آیا وظیفه نداریم به خاطر کمک به خودمان، به فکر دیگران باشیم، در رسانه‌ها به ما مژده می‌دهند که مایحتاج شب عید فراهم شده است، حال که ما به فکر شب عید هستیم باید به آینده دورتر خود نیز توجه داشته باشیم و برای آخرت خود توشه‌ای برچینیم.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: کسی که غصه یک نفر را برطرف کند خداوند در آخرت او را یاری می‌کند، کسانی که می‌توانند و وضع مالی خوبی دارند باید به فکر کسانی که در زندگی با مشکل مواجه هستند، باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: این امام همام، شیعیان خود را به تقوا و ورع در دین، کوشش در انجام کار خیر، عبادت و جلب رضایت خداوند سفارش کرد.

استادی افزود: امام حسن عسکری (ع) از ما توقع دارند که راستگو باشیم، دروغگو بودن با شیعه بودن سازگار نیست و در اجتماع شیعیان نباید خیانت مشاهده شود.

وی اضافه کرد: در یک جامعه اسلامی مطبوعات و رسانه‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی و معرفی خوبی‌ها و هشدار نسبت به بدی‌ها را بر عهده‌ دارند ولی برخی از مطبوعات حال از روی غرض‌ یا سهل‌انگاری توجه نکرده مطالبی خلاف واقع را نقل می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: همه مطلع شدید که هفته آینده آیت‌الله امینی برای اقامه نماز جمعه تشریف می‌آورند، ولی در یک روزنامه نوشته بود که ایشان بعد از چند سال به ایراد خطبه‌های نماز جمعه قم می‌پردازد.

وی افزود: ایشان قبل از محرم سال گذشته به کربلا مشرف شدند و در کربلا برای پای ایشان حادثه‌ای پیش آمد و آیت‌الله امینی بعد از بازگشت به ایران پای خود را عمل کردند و ایستادن برای ایشان مشکل بود، در این شرایط این روزنامه‌ تحقیق نکرده به خبری جهت داده که آیت‌الله امینی بعد از چند سال در نماز جمعه قم حاضر می‌شود.

استادی با بیان اینکه شیعه امام عسکری دروغ نگفته و امانتدار است، ادامه داد: توقع ائمه اطهار و امام زمان(عج) این است که شیعیان زینت باشند، امام عسکری توقع دارد که دوستی‌ها را به طرف اهل بیت بیاوریم و این مسئله جز سخن رهبری که فرمودند جذب حداکثری داشته باشیم، مسئله دیگری نیست.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر خاطر نشان کرد: با انقلاب اسلامی یک نظام اسلامی بر پا شده و خدمتی بالاتر از این نیست که کشوری در بین همه کشورها مستقل بوده و به هیچ‌جا تکیه نکند.

امام جمعه قم اضافه کرد: این کشور به نام اسلام و برای اسلام است و همه در صدد هستند که در این کشور احکام اسلام اجرا شود و نباید از خیرات و لطف خداوند متعال غافل شویم.

وی تصریح کرد: باید مسئولان دستاوردهای دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بازگو کنند و البته هر کسی هم بگوید همه چیز خوب است مسئله‌ای خلاف واقع است و باید در این دهه مسئولان فکر کنند که تا کجا پیش رفته‌اند و در چه بخش‌هایی ضعف دارند.

استادی بیان کرد: در مملکت ما مشکلات و نقاط ضعف وجود دارد و این نقاط باید با حساب مشخص شود.

وی در ادامه به اهمیت مسئله ورزش در کشور اشاره کرد و افزود: اگر روزانه به طور مثال 5 ساعت اخبار داشته باشیم یک ساعت آن اخبار ورزشی است، خودشان در تلویزیون یکدیگر را مسخره می‌کنند و در خصوص اینکه فلانی چقدر گرفته و نگرفته بحث می‌کنند. باید ببینیم در خصوص ورزش آیا بعد از انقلاب به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

امام جمعه قم توجه به اخلاق ورزش، وضع لباس ورزشکاران و ورزش بانوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید نسبت به وضع دانشگاه‌ها، بانوان، اخلاق، ازدواج‌ها، طلاق‌ها و... غفلت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوبی‌هایی که داریم نسبت به اینها بسیار بالاتر است و پیشرفت‌های علمی و استقلال کشور دستاورد بسیار بزرگی است ولی از نقاط ضعف نیز نباید غافل شویم.

استادی با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدها کم و زیاد بوده و باید با توکل به خداوند متعال و تدبیر مسئولان از مشکلات عبور کرده و آسیبی نبینیم.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که حق هستیم و دشمنان ما باطل بوده و نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت داشته باشد، اظهار کرد: روز‌به‌روز مملکت و کشور ما رو به خوبی و بهبودی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ج10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول