اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

تحریم نفت ایران اروپا را نابسامان کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در صورت اجرایی شدن تحریم‌ها نخستین ضررکنندگان تحریم ایران اروپاییان و آمریکایی‌ها هستند.

تحریم نفت ایران اروپا را نابسامان کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تصویب طرح تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا اظهار داشت: این تحریم که قرار است از شش ماه بعد آغاز شود هنوز اجرا نشده اوضاع انرژی و سوخت را در اروپا به هم‌ ریخته و شرایط پمپ بنزین‌‌ها را نابسامان کرده است.
به گفته وی در صورت تحریم نفت ایران اروپاییان بیشتر متضرر می‌شوند چراکه اروپاییان تنها 18 درصد نفت ایران را می‌خرند.
نماینده ولی فقیه در کاشان به پیغام اوباما به مسئولان ایران که ضمن تمایل به مذاکره با جمهوری اسلامی از تنگه هرمز به نام خط قرمز آمریکا یاد کرده بود نیز اشاره کرد و گفت: البته مسئولان جمهوری اسلامی ایران پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا و اروپا دادند و به آنان هشدار دادند:"اگر نفت ایران تحریم شود هیچ ناو نفتکشی از تنگه هرمز عبور نمی‌کند".
نمازی فرار عبدالله صالح از یمن را پیروزی دیگری برای موج بیداری اسلامی شکل گرفته قلمداد کرد و گفت: اما با تأسف فراوان شورای خلیج فارس توسط حکام وابسته به تبعیت از آمریکا، به امنیت قضایی حاکم مخلوع یمن که برای حکومت خود 10 هزار نفر را قتل عام کرد رأی داد که البته با خشم انقلابیون یمن که خواستار محاکمه عبدالله صالح و هم‌پیمانانش هستند مواجه شد.
عضو خبرگان رهبری در ادامه به مبحث بصیرت و اخلاق انتخاباتی پرداخت و بیان داشت: حفظ اتحاد، پرهیز از درگیری و اختلاف و تقویت صمیمیت و برادری اصلی است که باید همه تشکل‌های انتخاباتی، کاندیداها و هوادارانشان آن را رعایت کنند.
وی سپس از ایجاد ستادهای مشترک تبلیغاتی توسط کاندیداها به عنوان یک پیشنهاد البته آرمانی برای تقویت وحدت و انسجام یاد کرد و گفت: چه اشکالی دارد چند نامزد با هم پوستر تبلیغاتی بزنند و همراه یکدیگر در مساجد و جماعات شرکت کنند و دیدگاه‌هایشان را با مردم در میان بگذارند نه آنکه در غیاب دیگری علیه او سخن گویند و برای اثبات خود وی را نفی کنند.
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به کسانی که پس از سپری کردن ماه‌های سوگواری اهل‌بیت (ع) این ایام را برای ازدواج خود انتخاب کرده‌اند یادآور شد: شناخت کافی در انتخاب همسر، پرهیز از تعیین مهریه‌های گزاف، رعایت آداب شرعی در مراسم عروسی و پرهیز از اختلاط زن و مرد، خودداری از اقداماتی که برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کند مانند کاروان‌های عروسی پر سر و صدا از نکاتی است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.
امام جمعه کاشان در ادامه با گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی به ایران، آن را نمونه عینی پیروزی اسلام بر کفر و یکی از معجزات الهی دانست.
وی همچنین با آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام محرم و صفر، عاشورا را عامل بقای انقلاب خواند و همگان را به حفظ دستاوردهای ماه‌های سوگواری اهل‌بیت (ع) در بقیه ایام سال سفارش کرد.
انتهای پیام/‌ش20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول