اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

تشکیل اتحادیه بین‌الملل اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک با تاکید بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی و خاورمیانه بر ضرورت تشکیل اتحادیه بین‌الملل اسلامی تاکید کرد.

تشکیل اتحادیه بین‌الملل اسلامی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار کرد: کشورهای اروپایی برای دفاع از منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی خود اتحادیه اروپا را تشکیل داده‌اند که کشورهای اسلامی و خاورمیانه نیز باید برای دفاع از منافع به حق خود هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل اتحادیه بین‌الملل اسلامی اقدام کنند که ایران باید شروع‌کننده این اقدام بزرگ باشد.
وی تصریح کرد: تشکیل این اتحادیه به این معنی نیست که سنی‌ها شیعه شوند بلکه منظور این است که شیعیان و سنی‌ها برای دفاع از اسلام و قرآن متحد شده و در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم و غرب بایستند و به عنوان یک واحد برای منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی مردم و کشورهای خود تلاش کرده و برای خود و جهان تصمیم‌سازی کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز وحدت بین شیعه و سنی بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که با کشتار شیعه و سنی، ترور و ایجاد اختلاف موجب جدایی شیعه و سنی شده تا از این طریق بتوانند به آسانی به اهداف خود دست یابند که می‌طلبد در برابر توطئه‌ آنها هوشیار بوده و اجازه ایجاد اختلاف از سوی آنها را نداد.
دری نجف‌آبادی افزود: هفته وحدت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر امسال با هفته وحدت، ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) تقارن یافته است که باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این دهه تلاش مضاعف کرد.
امام جمعه اراک بیان داشت: دهه مبارک فجر دهه عزت، اقتدار و افتخار ایران اسلامی است که امروز به الگو و سرمشق برای سایر کشورها تبدیل شده است.
دری نجف‌آبادی ادامه داد: در دهه فجر طاغوت ایران به واسطه بصیرت و بیداری ملت سرنگون شد و امروز شاهد این هستیم که طاغوت کشورهای تونس، مصر، یمن و لیبی نیز با بیداری مسلمانان این کشورها و با الگوگیری از ملت ایران سرنگون شده است.
امام جمعه اراک با اشاره به اقتدار روز‌افزون ایران اسلامی اظهار کرد: حضور همیشه در صحنه مردم روزبه‌روز بر اقتدار ایران افزوده و این موجب شده است که با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب مردم همچنان آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب باشند.
دری نجف‌آبادی تاکید کرد: مردم کشورهای انقلاب کرده مصر، تونس، یمن و لیبی نیز باید بدانند سرنگونی طاغوت آخرین گام نیست بلکه آغاز راهی بزرگ برای پیروزی در مقابل استکبار جهانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسفند امسال ایران اسلامی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر خواهد بود که این حماسه‌ با حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای به منصه ظهور می‌رسد.
خطیب جمعه اراک تاکید کرد: انتظار می‌رود همانطور که ایران اسلامی تاکنون انتخابات را سالم برگزار کردند این بار نیز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم باشیم که لازمه آن رعایت اخلاق انتخاباتی در تمام‌ مراحل است.
وی ادامه داد: کاندیداها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال نیز باید به رعایت اخلاق انتخاباتی توجه داشته و آن را رعایت کنند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باید تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌های انتخاباتی به کار بسته و برای ایرانی سربلند و پیشرفته تلاش کنند.
گفتنی است اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع)، و آغاز امامت امام زمان(عج) از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.
انتهای پیام/ج10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول