اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان تبریز تاکید کرد

تاثیر رعایت قانون از سوی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی بر نظر مردم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تبریز گفت: رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطمئناً بر نظر مردم در انتخاب نماینده اصلح تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر رعایت قانون از سوی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی بر نظر مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، محمود چمنی اظهار کرد: کسانی که خود را نامزد برای ورود به محل قانونگذاری کرده‌اند، باید بیشتر از سایر مردم خود را مقید به اجرای دقیق قانون بدانند.
وی با بیان روند تشکیل هیئت‌های اجرایی و ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و روند بررسی صلاحیت‌ها و فرصت‌های متعدد افراد عدم احراز صلاحیت شده برای اعتراض و بررسی صلاحیت گفت: همان‌طور که از اول شکل‌گیری این انقلاب و این نظام مردم تصمیم‌گیرنده بودند، در واقع انتخابات را نیز خود مردم اجرا و برگزار می‌کنند.
رئیس حوزه انتخابیه تبریز،آذرشهر و اسکو با اشاره به وجود 10 ماده از قانون انتخابات به امر تبلیغات تصریح کرد: نحوه و نوع تبلیغات و حتی اندازه عکس، زندگینامه و غیره در این ماده‌ها از قانون انتخابات به صراحت آمده است. 
چمنی با اشاره به تخلفات ایام تبلیغات و  منکرات تبلیغاتی خاطرنشان کرد: همه نامزدها باید از قانون پیروی کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام رئیس قوه قضائیه شعبه مخصوصی به رسیدگی بر تخلفات انتخاباتی مشخص شده است. 
وی ادامه داد: این شعبه مخصوص به شکایات‌ مردمی بوده و به سایر موارد تبلیغات انتخاباتی رسیدگی می‌کند و در قانون، نوع مجازات نامزد متخلف نیز مشخص است. 
چمنی با بیان اینکه بر اساس نظر برخی مراجع، چسباندن تراکت‌های تبلیغاتی بر دیوار افراد دیگری حرام است،گفت: هیچ کس حق ندارد آگهی و یا تبلیغات نامزد دیگر را که در محل مشخص شده نصب می‌کند، امحا کند.
وی با اشاره به بصیرت و هوشیاری مردم انقلابی ایران اسلامی اظهار داشت: اسراف و صرف هزینه‌های هنگفت در ایام تبلیغات از سوی برخی نامزدها برای مردم این سئوال را پدید می‌آورد که چرا باید یک فرد که دغدغه حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را دارد، برای ورود به مجلس شورای اسلامی هزینه‌های گزاف صرف تبلیغات کند.
رئیس هیئت اجرایی شهرستان تبریز با تاکید دوباره بر قانون ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی له یا علیه هر کدام از کاندیداها افزود: ویژگی اصلی انقلاب ما عدالت‌محوری آن است و باید همه در برابر قانون یکسان باشند و هر دستگاهی که در این مورد تخلف کند، به شدت برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول