اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرگرشهر بابل:

حوزه‌های علمیه همپای دانشگاه‌ها پیش می‌روند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرگرشهر بابل گفت: حوزه‌های علمیه همپای دانشگاه‌ها پیش می‌روند و وزارت علوم نیز برای فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه مدارک معتبر صادر می‌کند.

حوزه‌های علمیه همپای دانشگاه‌ها پیش می‌روند
حجت‌الاسلام عبدالحسین بابایی در حاشیه کلنگ‌زنی حوزه علمیه زرگرشهر از بخش لاله‌آباد بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: کلام نخستین آفرینش خداوند در زمین بود و خداوند خود نور و علم نیز شاخه‌ای از نور است.
وی تصریح کرد: در دنیا علوم مختلفی وجود دارد ولی شایسته‌ترین علوم که نوری از انوار الهی است علوم حوزوی است که همان کلام خداوند است.
بابایی با اشاره به اهمیت علما در جامعه بیان داشت: آمریکا در جستجوی این است که روحانیت از چه صنفی هستند که در تمام زوایای زندگی جوامع اسلامی به ویژه جوامع شیعه نقش کلیدی دارند.
وی اذعان داشت: حضور علما به دستور پیامبر اکرم (ص) از بدو تولد نوزاد با گفتن اذان و اقامه تا تلقین میت واجب شمرده شد تا نوزاد برای نخستین بار با گشودن چشم خود به عالم نظر کند و میت نیز با چهره عالم و روحانی به عالم ابدی سفر کند و این نشان از اهمیت حضور علمای دینی در جوامع اسلامی است.
بابایی افزود: چیزی که آمریکا را نگران و سردرگم کرده حضور چشمگیر علما در بین مردم بوده تا بدانند چه تشکلی هستند.
امام جمعه زرگرشهر اظهار داشت: در طول تاریخ علما بدون مردم و مردم نیز بدون علما هرگز موفق نبودند سلاحی که آیت‌الله شیرازی با آن در مقابل طاغوت زمان ایستاد و فتوای تحریم استعمال تنباکو را سر داد، همین حضور مردم و پشتیبانی مردم بود.
وی تصریح کرد: اگرچه مدارس مختلفی در کشور فعالیت دارند و فرزندان ما به کسب علوم مختلف مشغول هستند اما موسس حوزه علمیه امام صادق (ع) است که بعد از کلنگ‌زنی نخستین مدرسه علوم دینی در مدینه منوره توسط امام باقر(ع)، امام جعفر صادق آن را راه‌اندازی و 4 هزار شاگرد ارزشمند در تبلیغ دین مبین اسلام به جهان اسلام تحویل داد.
بابایی اذعان داشت: این وظیفه همه امام جماعت‌ها و مردم است تا اگر در منطقه‌ای حوزه علمیه وجود دارد آن را تقویت و در صورت نبود آن را احداث کنیم.
وی افزود: با تحولاتی که اخیرا در کشور رخ داد حوزه‌های علمیه همپای دانشگاه‌ها پیش می‌روند و وزارت علوم نیز برای فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه مدارک معتبر صادر کرده و فرزندان ما می‌توانند در شاخه‌های مختلف مشغول شوند.
بابایی اظهار داشت: جدایی مردم از روحانیت و به‌عکس محال است ضمن اینکه باید روحانیت به زبان‌های مختلف دنیا مجهز باشند تا بتوانند مبلغان ارزنده‌ای بوده و کشورهای دیگر نیز از وجود علمای شیعه بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول