اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

پیوند مردم با روحانیت انقلاب را پایدار کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: پیوند مردم با روحانیت از سه دهه گذشته سبب اعتلای انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی شده است.

پیوند مردم با روحانیت انقلاب را پایدار کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در دیدار جمعی از نخبگان، روحانیان، خانواده‌های شهدا، مسئولان و معتمدان شهرستان خلخال با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: یکی از بهترین ثمرات انقلاب اسلامی تداوم همین حضور مردم در صحنه‌های مختلف است که امروز در سطح وسیع و گسترده شاهد پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مردمی از حرکت‌های اصیل انقلاب اسلامی هستیم.

وی برترین شاخصه مردم همیشه در صحنه ایران را ولایتمداری و ولایت‌پذیری توصیف کرد و افزود: تبلور این عشق و دلدادگی را می‌توان در گرامیداشت ایام فرخنده دهه فجر به ویژه یوم‌الله 22 بهمن و صحنه انتخابات پیش رو نیز که فوج فوج مردم در صحنه حاضر شده و به حرکت‌های استکبار جهانی خط بطلان می‌کشند.

رشتبری با یادآوری این‌که این انقلاب به دلیل آن که برخاسته از اراده و خواست مردم است عمر با برکت و طیب خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دشمنان ما در آغاز دهه چهارم انقلاب با بسیج تمام معاندان و مخالفان انقلاب سعی می‌کنند با تحریم‌های سنگین اقتصادی ملت ایران را وادار به تسلیم کنند اما در این فکر و خیال باطل خود می‌میرند و ذلت‌پذیری مردم ایران را به گور می‌برند.

وی به حساسیت ایام انتخابات و مراقبت از برخی ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی و رفتاری را بیان کرد و ادامه داد: ‌دشمن فکر می‌کند این انقلاب پشتوانه حقیقی خود را که همان مردم هستند، از دست داده اما روز 22 بهمن و 12 اسفندماه امسال بر این اندیشه خط بطلان می‌کشد و دنیا بار دیگر عزم راسخ ملت را در پشتیبانی هوشمندانه از نظام ولایی به چشم می‌بیند.

این مسئول در ادامه سخنان خود آحاد مردم خلخال را عاشق خط ولایت و مکتب اسلام توصیف کرد و گفت: مردم این دیار در دو ماه محرم و صفر با حضور عاشقانه در مساجد و محافل معنوی و مذهبی سعی کردند عشق خالصانه خود را به ائمه اطهار و خط سرخ ولایت نشان دهند و این امر به شکل مناسب و شایسته اتفاق افتاده است.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال به علاقه آحاد مردم خلخال نسبت به روحانیت و پندگیری از سخنان بزرگان را یادآور شد و اضافه کرد: ما در صدد برگزاری ویژه برنامه‌ای مناسبتی در بزرگداشت سالروز قیام مردمی خلخال هستیم که حضور آحاد مردم به این برنامه لطف و صفای خواست می‌بخشد.

رشتبری دینداری، ثابت‌ قدمی در مسیر ولایت و امامت و پایبندی به ارزش‌ها را از ویژگی مردم دیندار خلخال توصیف کرد و افزود: این خطه از دیرباز از پرورش زاهدان، عابدان و فرهیختگان نکونام پیشقدم بوده و همین رویه نیز ادامه پیدا می‌کند.

در پایان این مراسم مسعود نقیب مورخ و نویسنده خلخالی و مسئول اسناد ملی شمال‌غرب کشور در سخنانی به وجود اسنادی از مبارزات مردم خلخال علیه رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و از این تلاش‌ها و ایثارگری‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول