اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر علم فناوری اطلاعات ایران:

یک‌ هزار و 150 شهر ایران الکترونیکی می‌شوند

خبرگزاری فارس: پدر علم فناوری اطلاعات ایران از اجرای مرحله اول طرح الکترونیکی شدن یک‌هزار و 150 شهر کشور تا پایان امسال خبر داد.

یک‌ هزار و 150 شهر ایران الکترونیکی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر جلالی ظهر امروز در همایش هوشمندسازی مدارس استان مرکزی افزود: امروز جهان به سرعت به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و عقب ماندن از این امر مهم صدمات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.
وی تصریح کرد: الکترونیکی شدن شهرهای ایران به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که با اجرایی شدن آن ایران جزو معدود کشورهایی خواهد شد که همه شهرهای آن الکترونیکی است.
پرفسور جلالی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع الکترونیکی شدن خاطر نشان ساخت: با الکترونیکی شدن شهرها دستیابی به تمام اطلاعات یک شهر سهل‌تر شده و به سرعت می‌توان با سایر شهرها ارتباط برقرار کرد.
جلالی با  بیان اینکه دولت دهم به الکترونیکی شدن دولت، شهرها و مدارس به صورت جدی توجه کرده است، افزود: امروز هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که خوشبختانه این طرح هم‌اکنون در استان مرکزی به مرحله اجرا درآمده است.
وی گفت: آموزش سنتی در مدارس در حالی که ظهور و گسترش ابزارهای الکترونیکی موجب تغییر در ذائقه دانش‌آموزان شده، دیگر جوابگو نخواهد بود که این موضوع ضرورت هوشمندسازی مدارس را صد چندان می‌کند.
پدر علم فناوری اطلاعات ایران آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی در فضای مجازی، توانمندسازی دانش‌آموزان، برقراری عدالت آموزشی از طریق توزیع عادلانه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای هوشمندسازی مدارس برشمرد و خاطر نشان ساخت: تمام مدارس کشور باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیرپوشش طرح هوشمندسازی قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس یکی از اهداف عملیاتی سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش است، گفت: بر اساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش مدارس کشور باید زیرپوشش طرح هوشمندسازی قرار گیرند و از فناوری نوین استفاده کنند.
سیف‌الله کریم‌زاده افزود: در این راستا این اداره کل نیز برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرده که در گام نخست 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت هر کدام از دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که نسبت به هوشمندسازی یک مدرسه اقدام کنند که به‌زودی سهم هر ارگان در استان مشخص خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی باید ظرف دو سال آینده یک هزار و 500 مدرسه را هوشمندسازی کند که هم‌اکنون هوشمندسازی 100 مدرسه آغاز شده است.
کریم‌زاده گفت: تسهیل در یادگیری، فعال کردن دانش‌آموز در امر فراگیری دروس، افزایش نظارت و کنترل والدین بر فعالیت‌های درسی، پرورشی و آموزشی فرزندان و... از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
به گفته وی برای هوشمندسازی مدارس استان در اولین مرحله چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ر10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول