اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

هوشمندسازی مدارس ظرفیت تربیتی را چند برابر ارتقا می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هوشمندسازی مدارس نه تنها تحولی نوین در عرصه آموزشی ایجاد می‌کند بلکه در عرصه تربیتی و پرورشی نیز توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را چند برابر ارتقا می‌دهد.

هوشمندسازی مدارس ظرفیت تربیتی را چند برابر ارتقا می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در همایش تجلیل از شوراهای برگزیده آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: ما هوشمندسازی مدارس را تنها راه نجات از کتاب‌محوری می‌دانیم و معتقدیم توسل به این ابزارها می‌تواند نظام آموزشی و تربیتی ما را بهینه و درست تقویت کند.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدارس در راستای تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قالب سفر چهارم هیئت دولت به استان اردبیل اعتبار مورد نیاز برای هوشمندسازی 300 مدرسه و اتصال 700 مدرسه استان به شبکه ملی مدارس مورد تصویب و توجه قرار گرفت و اعتبار مورد نیاز این بخش نیز تأمین شده است.
محمودزاده با اعلام اینکه 20 درصد اعتبارات استانی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در حال حاضر بعد از سپری شدن فاز اول در مرحله فاز دوم هستیم و قصد داریم این تعداد مدارس هوشمند و ورود یافته به اینترانت ملی را دو برابر ارتقا دهیم.
این مسئول به سیاست‌گذاری آموزش و پرورش استان در نهادینه شدن فرهنگ هوشمندسازی مدارس با برگزاری سه روز نمایشگاه موفق در این حوزه اضافه کرد: این موضوع به طور جدی در مدارس در حال پیگیری است و تلاش می‌کنیم یک‌هزار مدرسه در استان را با در نظر گرفتن ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از آموزش و پرورش و 20 درصد از اعتبارات استان هوشمند کنیم.
وی به دیگر فواید این کار اشاره کرد و ادامه داد: ما باید از کتاب‌محوری گذر کرده و نرم‌افزارهای آموزشی و کمک آموزشی را در فرآیند یادگیری دخالت دهیم تا به شادابی فضای آموزشی و پرورشی کمک کرده و برخی نیازمندی‌ها را نیز مورد توجه و عنایت قرار دهیم.
محمودزاده به نقش نرم‌افزارهای آموزشی و کمک درسی در سهولت امر یادگیری اشاره کرد و گفت: امروز نمی‌توانیم به وسیله کتاب در کلاس جذابیت یادگیری ایجاد کنیم بلکه با مجهز شدن به تکنولوژی‌های نوین می‌توان در این امر موفق شد.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از حرکت نظام تعلیم و تربیت در مسیر تحقق آرمان مقام معظم رهبری در حرکت تحولی در نظام آموزش و پرورش و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن افزود: امروز آموزش و پرورش در حال تحول بنیادین است و به یقین دنبال تربیت افراد تأثیرگذار و بسیار کارآزموده و با بصیرت و فرهیخته است.
محمودزاده در ادامه تصریح کرد: این استان سابقه خوبی در ایجاد مدارس قرآنی دارد که امسال 200 مدرسه در این ارتباط با 10 هزار دانش‌آموز ساماندهی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: امسال با پوشش 16 درصد دانش‌آموزان و 14 درصد فرهنگیان اجرای این طرح را شروع کردیم تا بتوانیم نهضت قرآن‌آموزی را در آموزش و پرورش نهادینه کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول