اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

هوشمندسازی مدارس آرایش ظاهری ‌نیست

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره هوشمندسازی مدارس گفت: نباید هوشمندسازی را با آرایش ظاهری مدارس اشتباه بگیریم بلکه هوشمند‌سازی دل کندن از شیوه‌های قدیمی تدریس و آشتی کردن با شیوه‌های نوین تدریس و دنیای مجازی است.‌

هوشمندسازی مدارس آرایش ظاهری ‌نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابراهیم سحرخیز ‌بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای آموزش و پروش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آموزش و پرورش اکنون در آستانه تحولی است که نیازمند مشارکت همه فرهنگیان و افراد ذی‌مدخل در تعلیم و تربیت است و شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت آن را دارد که آهنگ تحول بنیادین را عمق و شتاب بیشتری بدهند.

وی با اشاره به بحث‌های سرمایه انسانی، اقتصاد دانش بنیان، خلاقیت مغز انسانی، سرمایه‌های اجتماعی و معنوی آموزش و پرورش را موثرترین دستگاه برای تولید سرمایه‌های اجتماعی و معنوی دانست و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت دستگاه اول نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند جایگزین این نظام باشد.

سحرخیز با اشاره به طیف گسترده شوراهای آموزش و پرورش (استاندار، نماینده ولی فقیه، دیگر اعضای شورا در استان) ظرفیتی دانستند که می‌تواند مجموعه تاثیرگذار آموزش و پرورش را هدایت کند و در اجرای اهداف سند تحول بنیادین یاری کند.

وی اشاره کرد: شوراهای آموزش و پرورش امروز پس از سال‌ها تلاش و کوشش بعد از انقلاب می‌توانند مشارکت همگان را در اثر بخشی و اطلاع‌رسانی در تحول معطوف دارند و برنامه‌هایی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش اتفاق بیافتد تا ما بتوانیم با در نظر گرفتن نقشه جامع علمی کشور، سند ملی تعلیم و تربیت، سند توسعه ملی که حاکی از رهنمودهای امام راحل هستند و در لبیک به سخنان مقام معظم رهبری حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

سحرخیز در ادامه با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده وزارت آموزش و پرورش مصمم است بخشی از برنامه‌های سند تحول بنیادین از جمله استقرار نظام جدید با ساختار، محتوا و برنامه جدید اجرا کند و در مدارس شاهد وجود شش سال ابتدایی و دو دوره سه ساله متوسطه اول و دوم باشیم.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات در 122 ‌کشور جهان ‌گفت: در بحث آموزش ابتدایی باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام گیرد و برنامه‌های درسی این مقطع و مقاطع دیگر متناسب‌سازی شود ولی اکنون در کشور ما به بحث آموزش عالی بیشتر توجه می‌شود و در ادامه  اشاره‌ای به تفاوت استان‌ها کرد و گفت: در کنار ساعات درسی یک ساله ابتدایی 50 تا 100 ساعت نیز به استان‌ها اختصاص دارد و شوراهای آموزش و پرورش می‌توانند در این مورد تصمیم بگیرند، همچنین در ساعات درسی کلاس ششم یک ساعت در هفته به بحث کار و خلاقیت اختصاص دارد.

سحرخیز به دغدغه مدیران در خصوص مصرف حامل‌های انرژی پرداخت و گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت و نظر ریاست جمهور باید استاندار و فرماندار به این مصوبه‌ها احترام بگذارند و با اجرای مصوبه 50 درصد انرژی مدیران به جای اضطراب و دلهره قطع شدن آب و برق و گاز به امور آموزشی و کیفیت آموزش بیاندیشند.

فیروز رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اعضای شورای آموزش و پرورش را شخصیت‌هایی آشنا به مسائل آموزش و پرورش دانستند که مسائل آموزش و پرورش را به صورت عمیق موردکنکاش قرار می‌دهند و آموزش و پرورش نیازمند کمک‌های همه آحاد جامعه و مسئولان کشوری و محلی است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول