اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مقاوم‌سازی یک میلیون و 100 هزار مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از مقاوم‌سازی یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن روستایی از سال 84 تاکنون در کشور خبر داد.

مقاوم‌سازی یک میلیون و 100 هزار مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوالفضل صومعلو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سیاست‌های دولت پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: از حیث سیاست‌گذاری سه دوره را پس از انقلاب اسلامی در بخش مسکن طی کردیم.
وی زمین حمایتی را سیاست‌گذاری دوره نخست عنوان کرد و افزود: دولت با تصویب قانون زمین شهری بازار زمین و تملک اراضی را در برنامه خود قرار داده و آغاز به واگذاری زمین به متقاضیان کرد.
صومعلو با بیان اینکه دولت در آن دوره یک میلیون و 877 هزار واحد زمین را واگذار کرد، گفت: 116 هزار واحد نیز به صورت مسکونی واگذار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی دوره دوم را همزمان با آغاز برنامه دوم و سوم توسعه کشور ذکر کرد و بیان داشت: این برنامه با عنوان مسکن حمایتی صورت گرفته و از سال 73 تا 83 ادامه داشت.
وی سیاست این دوره دولت در بخش مسکن را به صورت حمایتی و اجتماعی توصیف کرد و ابراز داشت: انبوه‌سازی مشارکتی و اصلاح الگوی مصرف جزو برنامه‌های دولت بوده و حاصل آن حدود 70 هزار واحد در بخش مسکن حمایتی، اجتماعی و اجاره‌ای است که با مشارکت بخش خصوصی جزو برنامه انبوه‌سازی و کوچک‌سازی محسوب می‌شود.
صومعلو ساخت واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک برای زوج‌های جوان و افراد با درآمد کم را از دیگر برنامه‌های دولت در دوره دوم برشمرد و خاطر نشان کرد: تعداد 121 هزار واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک و 77 هزار واحد به صورت مشارکتی بوده و در مجموع 277 هزار واحد مسکونی طی این دوره تولید شد.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به مطالعات طرح جامع مسکن اشاره کرد و یادآور شد: دولت در آغاز سال 84 به این بخش می‌رسد که 1.5 میلیون واحد مسکونی نیاز انباشته از سال‌های گذشته وجود دارد و برای آن باید برنامه وسیعی طراحی شود.
وی ادامه داد: نیاز استان‌ها در مطالعات طرح جامع مسکن کشور در نظر گرفته شده و 1.5 میلیون واحد اولیه بخش مسکن طراحی شد.
صومعلو با بیان اینکه ساخت مسکن از سال 84 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، اذعان داشت: یک میلیون و 832 هزار واحد مسکن مهر شهری در برنامه سال 89 و 90 وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و بیش از یک سوم آن به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است ضمن اینکه بقیه نیز به سرعت به اتمام می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح‌های مختلف برای مسکن‌دار شدن افراد کم درآمد را از سیاست‌های دولت اعلام کرد و افزود: مسکن مهر گسترده‌ترین برنامه ساخت‌وساز و عرضه متمرکز در 100 سال اخیر است.
وی مسکن مهر را هدف اصلی برنامه‌های دولت‌های نهم و دهم نامید و تصریح کرد: سه برنامه برای میان‌درآمدها طراحی شده است.
صومعلو ساخت مسکن خود مالکان را یکی از برنامه‌ها برای خانه‌دار شدن میان‌درآمدها معرفی کرد و اظهار داشت: تسهیلات مسکن مهر به آنها پرداخته شده است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بازسازی بافت فرسوده را جزو برنامه‌های جدی دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: 250 هزار واحد بافت فرسوده برای سال‌های 88، 89 و 90 تعریف شده که برای میان‌درآمدهاست.
وی با اشاره به مقام‌سازی یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی، ابراز داشت: تعداد 210 هزار واحد در سال 88 و تعداد 400 هزار واحد مسکن روستایی در سال 89 مقاوم‌سازی شدند.
صومعلو به مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکن روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام‌سازی 810 هزار واحد مسکن روستایی در برنامه دولت قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی حوادث طبیعی را دغدغه مسئولان ذکر کرد و بیان داشت: مقاوم‌سازی یک‌میلیون و 600 هزار واحد معادل 30 درصد واحدهای مسکن روستایی در دستور کار دولت قرار دارد و تاکنون بالغ بر یک‌میلیون و 100 هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده است.
وی از افزایش سقف تسهیلات مقاوم‌سازی روستایی از 10 میلیون تومان به 12,5 میلیون تومان خبر داد و اذعان داشت: برنامه‌ها در بخش مسکن روستایی، شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر جمعیت در حال اجراست بنابراین مسئله مهاجرت‌ها در بحث مسکن برطرف شده است.
صومعلو با اشاره به ساخت 240 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، یادآور شد: حدود 973 هزار واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر در حال ساخت است.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول