اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی از راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در این استان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در آذربایجان ‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی عصر امروز در همایش وقف در بناب اظهار کرد: فرهنگ وقف در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار بوده و یک سنت الهی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: متأسفانه در طول تاریخ این سنت دیرپای معنوی فراموش شده و به آن کم‌لطفی شده، به خصوص در قبل از انقلاب موقوفات به تاریخ سپرده شده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فتوای تاریخی امام راحل موقوفات در کشور دوباره جان گرفت، گفت: کم‌توجهی به این بخش سبب شده موضوع وقف در شأن خود جا نیفتد، اما توجه به این امر همت مضاعف را طلب می‌کند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات در استان آذربایجان‌ شرقی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مسائل مربوط به موقوفات در استان به‌روز شده و قدم‌های زیادی برای به‌روز رسانی موقوفات انجام شده است.
وی گسترش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را از جمله اهداف این اداره کل برشمرد و اضافه کرد: توسعه امامزاده‌ها نیز جزو اولویت‌های این اداره بوده و با تأکیدی که مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل این مکان‌ها به قطب فرهنگی داشتند اما هم‌اکنون در سطح استان آذربایجان شرقی 314 امامزاده و بقعه و در سطح شهرستان بناب دو امامزاده موقوفه شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی سپس از تلاش این اداره کل در خصوص حل مسائل و مشکلات موقوفات شهرستان بناب خبر داد و گفت: در تلاش هستیم قدم‌های مؤثری در راستای حل مسائل موقوفات بناب برداریم تا به فرهنگ قرآن و عترت خدمت کرده باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول