اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس:

موقوفات در سلماس فرهنگ‌سازی نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس گفت: موقوفات در نظام جمهوری اسلامی ایران از وضعیت خوبی برخوردار است اما در شهرستان سلماس فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نپذیرفته است.

موقوفات در سلماس فرهنگ‌سازی نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، حجت‌الاسلام سیف‌الله رستم‌لو عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: هفته وقف، هفته پاسداشت انسان‌های از خود گذشته است و این هفته فرصتی مناسب برای ترویج، اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با مقوله وقف و بیان ثمرات و برکات این سنت حسنه است.
وی با بیان اینکه وقف از نمادها و عناصر مهم فرهنگ عالی جامعه اسلامی و از ارزش‌های دین مبین ماست، افزود: مسئله وقف ریشه در باورهای دینی دارد، چنانکه در طول سال‌های متمادی موقوفات زیادی از طرف مردم مسلمان برای انجام امور خیر جامعه وقف شده است.
رستم‌لو اضافه کرد: وقف چشمه همیشه جاری است که هیچ‌گاه خشک نمی‌شود و انسان با وقف خود را بیمه می‌کند.
این مسئول با اشاره به فرهنگ‌سازی در حوزه وقف گفت: وقف مسئله‌ای بی‌نظیر و صدقه جاری است که باید فرهنگ‌سازی شده و این عمل پسندیده به مردم معرفی شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با بیان اینکه وقف بیمه آخرت بشری است، اظهار داشت: وقف فرهنگ نوع‌دوستی است که رضایت خداوند را به دنبال دارد.
وی یادآور شد: در این کار نیک سعی کنید گوی سبقت را از هم بگیریم زیرا وقف کار بسیار شایسته‌ای است که اجر و برکات فراوانی دارد.
رستملو با اشاره به روح انسانی و اسلامی عمل وقف اضافه کرد: عمل وقف نیز حالتی مشابه پول قرض دادن است زیرا در وقف کرامت انسان‌های نیازمند حفظ شده و هیچ منتی بر انسان نیازمند نیست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس اظهار داشت: وقف می‌تواند همه نیازهای جامعه شامل اعتقادی، فرهنگی، دینی و ... را زیر پوشش قرار دهد لذا باید به این مقوله بیشتر پرداخت و گسترش داد.
به گفته این مسئول مسئولان و خادمان عرصه وقف باید قدر کار و مسئولیت ارزشمند خود را بدانند، زیرا در یک فضای معنوی و ایمانی مشغول به کارند و وارث خیران و واقفان خیراندیش هستند.
وی تصریح کرد: در حکومت علی (ع) نیز عمل وقف سبب رفع بسیاری از مشکلات مالی و نیازهای مردم می‌شد و اکنون نیز اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود در کنار احکامی چون زکات و خمس دیگر شاهد فاصله طبقاتی در جامعه نخواهیم بود.
رستم‌لو خاطرنشان کرد: وقف و زکات شراکت فقرا در سرمایه ثروتمندان است که در این زمینه لازم است رسانه‌ها در ترویج و تبلیغ وقف و نقش آن در جامعه بیش از گذشته تلاش کنند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول