اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه تهران

همایش ائمه جماعات مساجد استان قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ائمه جماعات مساجد استان قم با حضور آیت‌الله خاتمی، امام جمعه تهران در مجتمع شهید آوینی قم برگزار شد.

همایش ائمه جماعات مساجد استان قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش ائمه جماعات مساجد استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید‌احمد خاتمی و جمعی از ائمه جماعات استان قم در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی استان قم برگزار شد.
معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در حاشیه این همایش با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در مساجد شکل می‌گیرد، اظهار کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در ارتباط است.
وی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات از نظر قانونی، رسمی و معنوی مسئول مسجد هستند بنابراین با برگزاری این همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی باید ارتباطی بین دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ائمه جماعات ایجاد ‌شود.
حمید رفیعی با بیان اینکه همایش ائمه جماعات استان به صورت سالانه برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از ائمه جماعات تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش سفیران آسمانی در سال گذشته بیان کرد: بیش از 2 هزار نفر از ائمه جماعات سراسر کشور در این همایش حضور پیدا کرده و از دوره‌های آموزشی و برنامه‌هایی مانند دیدار با علما و مراجع بهره‌مند شدند.
معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان کرد: اهدای کتاب از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور ارتقای اطلاعات ائمه جماعات بوده که به تامین کتاب‌های تفسیری مورد نیاز ائمه جماعات پرداخته و تاکنون همه ائمه جماعات کتاب‌ها را دریافت کرده‌اند.
رفیعی ادامه داد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری با موافقت امام جماعت نصب و با صلاحدید آنها عزل می‌شوند و فعالیت‌های فرهنگی توسط مسئولان کانون‌ها و زیر چتر ائمه جماعات مساجد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه 230 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، گفت: از این تعداد 40 کانون فرهنگی و هنری در بخش‌های استان قم قرار دارد.
معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به نگاه ویژه به بخش‌های استان قم گفت: تمهیداتی در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌ها به ویژه مناطق محروم اندیشیده شده است و به اندازه توان سعی شده کانون‌های دارای ظرفیت را فعال کنیم.
وی عنوان کرد: اکنون کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان نیروی ستادی آمادگی دارند در مساجدی که از ظرفیت لازم برخوردار باشند به ارائه فعالیت فرهنگی بپردازند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول