اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره «مسجد، محله و خانواده» در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی شهدای کربلای کرمان گفت: دومین جشنواره «مسجد، محله و خانواده» با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «مسجد، محله و خانواده» در کرمان
محمدمهدی خردبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نخستین جشنواره مسجد، محله و خانواده در محله سرآسیاب شش کرمان برگزار شد و مردم با ظرفیت‌های محله خود در زمینه‌های مختلف آشنا شدند.
وی با اشاره به دستاوردهای جشنواره مسجد، محله و خانواده در محله سرآسیاب شش کرمان ابراز داشت: باشگاه فرهنگی و ورزشی این محله در آستانه تعطیلی قرار داشت، اما پس از برگزاری جشنواره و آگاهی مردم از ظرفیت‌های این مجموعه فعالیت باشگاه مذکور ادامه یافت.
خردبخش تصریح کرد: دومین جشنواره مسجد، محله و خانواده در کرمان در سال جاری برگزار می‌شود و این جشنواره شامل برنامه‌های مختلفی از جمله اجتماعی، علمی و قرآنی است.
وی هدف از برگزاری جشنواره مسجد، محله و خانواده را ارتقای سطح مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مردم محله‌ها برشمرد.
خردبخش با بیان اینکه موسسه فرهنگی شهدای کربلای استان کرمان اقدام به برگزاری اردوی فرهنگی و تفریحی برای مداحان کرده است، عنوان کرد: بعضی از مداحان در زمینه احکام، تغذیه و دیگر مسائل مربوط به مداحی اطلاعات محدودی دارند که در این اردوها اطلاعات مناسبی در این زمینه‌ها به مداحان ارائه می‌شود.
وی بیان داشت: موسسه فرهنگی شهدای کربلای استان کرمان با توجه به نیازهای روز جامعه و اعضا و با هدف جذب افراد مختلف اقدام به راه‌اندازی کمیته‌ها، واحدها و شوراهایی کرده است.
خردبخش تصریح کرد: موسسه فرهنگی شهدای کربلا شامل کمیته‌های مختلفی از جمله حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی، تدارکات، فرهنگی و روابط‌عمومی است.
وی بخش‌های تحقیقات و پژوهش، امور شهدا، کودکان، ورزش، جذب و ساماندهی، سمعی و بصری و قرض‌الحسنه را از جمله واحدهای موسسه فرهنگی شهدای کربلا ذکر کرد و افزود: منکرشناسی، خدمات رایانه‌ای، خبرنگاری، کتابخانه، نوارخانه، شعر، نشریه و مشاوره از دیگر واحدهای این موسسه است.
خردبخش از فعالیت واحدهای رفاه اعضا، ارشاد، صندوق رفاه، تعاون اعضا، شناخت، جذب و توزیع کمک به افراد بی‌بضاعت در موسسه فرهنگی شهدای کربلای استان کرمان خبر داد.
وی گفت: شوراهای مرکزی، اجرایی، مالی، مشاوران، نمایندگان و شوراهای خواهران و برادران در موسسه مذکور فعال هستند.
خردبخش ایجاد ستاد طرح وصال آسان را از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی شهدای کربلای استان کرمان برشمرد و ابراز داشت: این ستاد در زمینه ازدواج آسان جوانان خدماتی چون توزیع بسته‌های فرهنگی، ارائه مشاوره، آرایشگاه زنانه و مردانه، سفره عقد و تالار را ارائه می‌دهد.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول