اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان خبر داد

کمک مالی اوقاف به 4 هزار مسجد در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تا کنون به 4 هزار مسجد در استان کرمان حداقل یک بار کمک کرده‌ایم و در این زمینه تقریبا عدالت نسبی برقرار شده است.

کمک مالی اوقاف به 4 هزار مسجد در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: کارهایی که در حوزه اوقاف استان کرمان تاکنون انجام شده به واسطه پشتیبانی و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و مساعدت همه ائمه جمعه و علما، معلمان و اساتید و همه کسانی که در ترویج فرهنگ وقف نقش دارند، صورت گرفته است.
وی افزود: عامل دیگر در این زمینه سخت‌کوشی و تلاش کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که همه زندگی و تلاش خود را در این راه گذاشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اوقاف استان کرمان علاوه بر مشکلات خاص خود در مجموع به عنوان یک سیستم مطرح و قابلیت دار مطرح است به دلیل اینکه موقوفات زیاد و درآمد زیادی از آن‌ها دارد و البته می‌تواند بهتر از وضعیت کنونی باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: حدود 170 بقعه متبرکه و امامزاده در استان کرمان وجود دارد که اغلب این مکان‌ها دارای هیئت امنا و برخی دارای مدیر اجرای هستند.
قاسمی‌زاده تصریح کرد: کار امروز اوقاف و امور خیریه استان کرمان به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و در حال حاضر اوقاف سال‌های پرکار و پرتلاش خود را پشت سر می‌گذارد. 
وی افزود: اخیرا مساجد نیز به اوقاف محول شده‌اند که هیئت امنای آن‌ها از سوی اوقاف تعیین می‌شود و ما تاکنون 4 هزار مسجد در استان کرمان را حداقل یک بار کمک کرده‌ایم و در این زمینه تقریبا عدالت نسبی برقرار شده است.
وی تصریح کرد: کار مهمی که در پنج سال گذشته در اداره کل اوقاف استان کرمان به طور گسترده صورت گرفته، بخش فرهنگی است که هم اکنون قسمت عمده برنامه‌های اداره کل بر فعالیت‌های فرهنگی متمرکز است.
قاسمی زاده گفت: بعضی موقوفات در استان کرمان دارای متولیانی هستند که خود واقفان مشخص کرده‌اند و بیشتر موقوفات این وضعیت را دارند، بعضی دیگر متولی ندارند که اداره کل اوقاف و امور خیریه در این راستا تلاش زیادی کرده و موقوفات بسیاری از این طریق احیا شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت مهم دیگری که مورد تاکید نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف بود، اینکه تمام موقوفات و اطلاعات و نیت واقفان کشور وارد سامانه رایانه‌ای شوند و این کار با عنوان سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه شکل گرفته و افراد می‌توانند از این طریق همه اطلاعات موقوفات را مشاهده کنند.
قاسمی‌زاده ابراز داشت: همچنین کارهای مالی و برداشت هزینه، بررسی اسناد و ... در اوقاف و امور خیریه از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود.
به گزارش فارس به مناسبت آغاز هفته وقف، جمعی از کارکنان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان دیدار کردند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول