اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر در زنجان صورت می‌گیرد

افتتاح بخش کتاب‌های تخصصی مرکز علوم و نجوم زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از افتتاح بخش کتاب‌های تخصصی مرکز علوم و نجوم زنجان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح بخش کتاب‌های تخصصی مرکز علوم و نجوم زنجان
محمود مروج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: فضا‌سازی با موضوع مبارزات انقلاب و با الهام از سه رنگ پرچم سفید‌، سبز و قرمز در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی در همه مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتابخانه‌های سیار استان در طول دهه فجر از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: ارسال کارت تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اجرای طرح‌های ادبی‌، قصه‌گویی با مضامین انقلابی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی بزرگ مردانی همچون حضرت امام خمینی (ره) با استفاده از کتاب‌هایی از جمله بچه‌های انقلاب از برنامه‌های این دهه در استان زنجان محسوب می‌شود.
وی از معرفی شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی، معرفی کتاب و معرفی وقایع با موضوع محوریت وقایع انقلاب اسلامی و شخصیت‌های تاثیر گذار در روند پیروزی انقلاب اسلامی در طول دهه فجر خبر داد و افزود: این شخصیت‌ها در قالب طرح‌های جذاب دیواری‌، حجمی‌، ماکت و با استفاده از اسلاید نما معرفی می‌شوند.
 مروج معرفی کتاب‌های امام آمد‌، شاه رفت‌، مجموعه روزهای خدا و شهر خمین زادگاه حضرت امام (ره) و معرفی روستای نوفل‌ لوشاتو، معرفی شخصیت تاریخی سیاسی امام و سیر تاریخی انقلاب اسلامی ایران با عنوان" روایت گران نوجوان تاریخ انقلاب اسلامی ایران"‌، مرغک از انقلاب می‌گوید را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.
وی برگزاری مسابقات حضوری با موضوعات شعار نویسی و تصویر‌سازی از شعارهای انقلاب‌، ساخت پرچم ایران‌، نشریه دیواری‌، اجرای مسابقه گروهی وقتی شاه ترسید، برگزاری مسابقه موشک پرانی با محتوای شعارهای انقلابی را از دیگر برنامه‌های این دهه اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها در مراکز سهرورد‌، ابهر‌ و زرین‌آباد برگزار می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه و مسابقه ساخت قاب برای تصویر امام خمینی (ره)‌، ایستگاه پرچم‌سازی و استفاده از پرچم‌های ساخته شده در راهپیمایی 22 بهمن، ساخت کاردستی هواپیمای امام (ره) به صورت گروهی، برگزاری ایستگاه پستال‌سازی‌، کارگاه ساخت بادبادک‌ها، کارگاه ساخت ماکت ماهواره‌های ایرانی توسط اعضا از برنامه‌های دهه فجر است.
وی از برپایی نمایشگاه از آثار هنری اعضا در یکی از پایگاه‌ها‌، برگزاری نمایشگاه کتاب و سرگرمی‌ها در مدارس، برپایی نمایشگاه از آثار منتخب کارت پستال‌سازی دهه فجر89‌، نمایشگاه کتاب، برپایی نمایشگاه پیشرفت‌های زنجان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و معرفی عکاسان نجومی – دانشمندان و منجمان بنام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان داشت: این برنامه‌ها در کتابخانه سیار شهری، کتابخانه سیار روستایی، مرکز یک‌، مرکز زرین‌آباد، مرکز علوم و نجوم ، مرکز ابهر، خرم‌دره و ماهنشان برگزار می‌شود.
مروج یادآور شد: طرح جدول با مضامین و سئوالاتی در مورد انقلاب اسلامی، کارگاه نقاشی در روز 21 بهمن با عنوان کاریکاتور دیکتاتور در مرکز گرماب‌، برگزاری ایستگاه نقاشی در روز 13 بهمن با همکاری شهرداری ابهر، ایستگاه نقاشی انقلاب و مسابقه نقاشی زیباترین کاریکاتور با همراهی اولیا از برنامه‌های این کانون در استان است.
وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی "بخوان و بیاب" با استفاده از کتاب‌های مربوط به دوران انقلاب خبر داد و افزود: این مسابقه کتابخانه سیار روستایی قیدار، مرکز گرماب ومرکز ابهر برگزار می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه قرآنی صراط در کتابخانه سیار شهری زنجان و برگزاری شکوفه‌های باغ ولایت با عنوان دست نوشته‌های اعضا برای رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های استان محسوب می‌شود.
وی از برگزاری مسابقه عکس با عنوان در " قاب انقلاب" شامل کودک و نوجوان انقلابی، وظیفه انقلابی واخلاق انقلابی در مرکز خبر داد و بیان داشت: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا توسط اعضا و دیدار با خانواده‌های شهدا، باز گویی خاطرات دوران انقلاب از زبان مادر بزرگ‌ها و پدر‌ بزرگ‌ها، تجلیل از خانواده شهدا و شنیدن خاطرات شهدا از زبان خانواده‌هایشان از دیگر برنامه‌های این دهه است.
مروج بیان داشت: برگزاری عصر شعر با موضوع انقلاب با هماهنگی واحد کارشناس ادبی مرکز قیدار، دعوت و اهدای جوایز به اعضای نماز‌خوان مرکز  و معرفی آنان به مدارس، بازدید از موزه شهدا اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی به صورت رایگان، خاطره‌گویی از دوران انقلاب با استفاده  از عروسک پدر بزرگ‌ و جمع‌آوری و نقل خاطرات تلخ و شیرین والدین در مورد انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های دهه فجر محسوب می‌شود.
وی از ارسال فراخوان ادبی به مدارس با عناوین "اگر در سال 57 بودی، یک روز پای صحبت بزرگترها و برگزاری نمایش عروسکی و نمایش فیلم در دهه فجر انقلاب" خبر داد و افزود: برگزاری جنگ شادی شامل برگزاری مسابقات مختلف حضوری‌، اجرای نمایش‌، معرفی وقایع انقلاب و برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی در مرکز مجتمع کانون و برپایی نمایشگاه پیشرفت‌های زنجان از دیگر برنامه‌های این دهه است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از افتتاح بخش کتاب‌های تخصصی مرکز علوم و نجوم، اجرای رایگان آسمان نما برای عموم و اجرای برنامه‌های شاد خبر داد و یادآور شد: بررسی آثار گهواره خورشید، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضا و مربیان مهدها و برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه نونهالان از برنامه‌های استان در دهه فجر است.
وی یادآور شد: برگزاری نشست نماز، برگزاری گردهمایی دانشجویی و تقدیر از دانشجویان نخبه‌‌، شرکت در کاروان پیروان ولایت در مراسم غبار روبی و تجلیل از مقام بزرگ شهیدان و قصه‌گویی مربیان کانون با مضامین انقلاب در برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز زنجان و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به همراه اعضا با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای انقلابی از دیگر برنامه‌های کانون در دهه فجر محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول