اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل:

اردبیلی‌ها دارالشفای حسینی در کربلا می‌سازند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت:‌ مردم نیک‌اندیش و خیرخواه اردبیل دارالشفای حسینی را در شهر کربلا احداث و راه‌اندازی می‌کنند.

اردبیلی‌ها دارالشفای حسینی در کربلا می‌سازند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد نباتی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل اظهار کرد: مردم حسینی اردبیل با هدف کمک‌رسانی به بیماران و نیازمندان بی‌بضاعت دارالشفای حسینی را در قالب یک بیمارستان مجهز احداث و به بهره‌برداری می‌رسانند تا همه زائران حسینی از آن در صورت نیاز استفاده کنند.
وی با یادآوری این‌که بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی این بیمارستان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل سال آینده این مجموعه بیمارستانی و درمانگاهی خدمات خود را شروع کنند تا اردبیلی‌ها یک یادگاری مناسب از خود در شهر کربلا به جای گذاشته باشند.
نباتی خاطر‌نشان کرد: مردم خیرخواه اردبیل این بیمارستان را با کمک و مشارکت‌های خود به صورت مردمی احداث می‌کنند و اغلب آنها این کار را به عشق سقای نینوا حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) انجام می‌دهند.
این مسئول به ویژگی‌های این بیمارستان شامل بخش‌های مختلف، درمانگاه و استراحتگاه موقت اشاره کرد و افزود: این بیمارستان سال‌ها است که به همت شهروندان اردبیلی و کمک کارگران و مهندسان این استان احداث و در حال تکمیل شدن است.
 
اهدای یک کیلوگرم طلا برای ساخت ضریح امام حسین (ع) توسط اردبیلی‌ها
به گزارش فارس، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که ساخت حرم جدید امام حسین (ع) در قم به دست هنرمندان زبده در حال انجام است، اضافه کرد: این حرم با نقش‌نگارهای زیبای استاد فرشچیان در حال تکمیل شدن است به طوری که مردم اردبیل در این بخش بیش از یک کیلوگرم طلا به ساخت ضریح امام حسین (ع) کمک کردند.
وی این حرکت را بخشی از کمک‌های مردمی اهالی استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: اردبیلی‌ها تاکنون به صورت نقدی بیش از 2 میلیارد ریال کمک مؤثر و مفید به بازسازی عتبات عالیات انجام دادند.
نباتی با یادآوری این‌که همه این کمک‌ها جمع‌آوری و در اختیار متولیان امر قرار گرفته است، گفت: در کنار آن مردم اردبیل برای بازسازی حرم ائمه اطهار در کشور عراق به ویژه در دو شهر سامرا و کاظمین چهار تریلی میلگرد، 72 شاخه تیرآهن و حدود 70 تن آهن‌آلات دیگر کمک کردند تا عملیات بازسازی به سرعت انجام شود.
وی این کمک‌ها را نشأت گرفته از روح حاکم بر فضای شهروندان اردبیلی در عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا اعلام کرد و افزود: اردبیلی‌ها در بازسازی حرم امام علی (ع)، سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا و قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) کمک‌های ویژه انجام داده و بر این کار نظارت هم داشتند.
نباتی تصریح کرد:‌ هر وقت دست ما در کمک‌رسانی تنگ شده بود با عنایت حضرت سیدالشهدا و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) مردم نیک‌اندیش اردبیل از کمک‌های خود دریغ نکرده و حتی بانوانی را سراغ داریم که تمام طلاهای خود را به بارگاه امام حسین (ع) هدیه کردند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل در ادامه خاطر‌نشان کرد: این همه کمک‌رسانی نشان روشنی از ارادت و اعتقاد قلبی مردم دارالارشاد اردبیل به ساحت ائمه اطهار است که انتظار می‌رود همین روند مشارکت ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم به شکل آبرومند طرح‌های توسعه‌ای را در حرمین شریفین انجام دهیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول