اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از خراسان‌رضوی

بیش از 40 نیروی متخصص به عتبات‌عالیات اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی گفت: بیش از 40 نیروی متخصص از این استان به عتبات‌عالیات اعزام می‌شوند.

بیش از 40 نیروی متخصص به عتبات‌عالیات اعزام می‌شوند

حسین دهنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این افراد هم‌زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت پیامبر اعظم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و سالگرد شهادت امام رضا(ع) به این اماکن مقدسه اعزام می‌شوند.

دهنوی با اشاره به تخصص این افراد افزود: استادکارانی در زمینه‌های گچ، سنگ و بنا از امروز برای خلق آثاری بی‌بدیل در هنر ایرانی و اسلامی وارد سرزمین عراق می‌شوند.

مسئول ستاد عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی با بیان اینکه مدت اقامت این افراد در عراق بیش از 45 روز است، تصریح کرد: در طول این مدت برنامه‌ریزی‌های زیادی برای توسعه حریم امن امامین مدفون در این کشور اندیشیده شده است.

وی توضیح داد: در همین راستا پنج طرح یا حسین(ع) برای حرم مطهر این امام همام و هم‌چنین دو طرح برای حرم شهر سامرا برنامه‌ریزی شده است.

دهنوی تاکید کرد: در حال حضار هنرمندان ارزشی ایران اسلامی طرح‌های هنرمندانه‌ای را برای عرض ارادت خود به ساحت ائمه اطهار(ع) در کشور عراق آماده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم ایران در طول چند سال اخیر به توسعه حرمین شریفین عراق بسیار زیاد بوده است.

مسئول ستاد عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی عنوان داشت: در همین راستا مردم شریف این استان نیز نقش تاثیرگذاری را در این روند داشته‌اند.

وی اعلام کرد: ستاد عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی در طول سال‌های اخیر با فراخوان‌های متعدد کمک‌های مناسبی را برای توسعه این اماکن مقدسه انجام داده است.

دهنوی ابراز داشت: هم‌اکنون نیز این ستاد پذیرای کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم ولایت‌مدار استان خراسان‌رضوی است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات در کشور پس از نیازسنجی در کشور عراق، موارد را به استان‌ها ابلاغ می‌کند گفت: استان‌ها نیز اقدام به فعالیت‌های لازم برای بازسازی این اماکن مقدس می‌کنند.

مسئول ستاد عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی یادآور شد: این استان جزو استان‌های برتر در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و انجام فعالیت‌های بازسازی در کشور عراق است.

وی از ساخت صندوقچه‌های مضجع شریف امامین کاظمین(ع) به زودی در مشهد خبر داد و افزود: بعد از این اقدام این صندوقچه‌ها برای نصب بر روی مرقدهای امامین بزرگوار کاظمین(ع) به کشور عراق ارسال می‌شوند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول