اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین:

مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات بسته است

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات بسته است.

مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات بسته است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین پروین افزود: مرز خسروی از 24 آذر ماه گذشته به دنبال تصمیم سازمان حج و زیارت بر روی تردد زوار عتبات عالیات بسته شده و همچنان مسدود است و هیچگونه ترددی در این مرز چه به صورت کاروان‌های زیرپوشش حج و زیارت و چه به صورت انفرادی انجام نمی‌شود.
بر اساس گزارش فرمانداری، فرماندار قصرشیرین گفت: تعطیلی موقت مرز خسروی بنا به شرایط داخلی عراق و برای تامین امنیت جانی زوار ایرانی صورت گرفته بنابراین در ایام اربعین حسینی نیز این مرز بسته است و تردد در آن صورت نمی‌گیرد.
پروین با بیان اینکه هم‌اکنون تنها صادرات کالا از مرز خسروی انجام می‌شود، تصریح کرد: کاروان‌های زائر عتبات عالیات زیر مجموعه شرکت شمسا وابسته به سازمان حج و زیارت هم‌اکنون تنها از مرز مهران به کشور عراق سفر می‌کنند.
وی تاکید کرد: فعالیت مرز پرویزخان این شهرستان نیز هم‌اکنون به صورت 24 ساعته است و در تمام ایام تعطیل نیز این فعالیت ادامه دارد، در اربعین حسینی نیز برای تردد مسافران به اقلیم کردستان عراق و صادرات کالا باز است.
قبل از مسدود شدن موقت مرز خسروی، روزانه ۳ ‌هزار زائر ایرانی از طریق این مرز به عراق تردد می‌کردند که این تعداد شامل یک‌هزار و 500 زائر ورودی به کشور و به همین تعداد زائر خروجی از کشور بوده است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 24 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که مرز خسروی با داشتن بزرگ‌ترین پایانه بین‌المللی خاورمیانه روزانه ظرفیت جابه‌جایی 10 هزار زائر و مسافر را به کشور عراق دارد که قبلا فقط از 30 درصد ظرفیت این پایانه استفاده می‌شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول