اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از روز اول بهمن امسال در این استان خبر داد.

ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با اشاره به اینکه اول بهمن آغاز ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات و عالیات است، اظهار داشت: زمان اعزام از 19 اسفند امسال تا 11 خرداد 91 به صورت زمینی و هوایی است.
وی، با تصریح بر اینکه متقاضیان قبل از ثبت‌نام در گروه‌ها باید در سامانه ثبت‌نام عتبات نام‌‌نویسی کنند، افزود: متقاضیان باید کد رهگیری این سامانه را داشته باشند.
مدیر حج و زیارت گیلان ادامه داد: آغاز ثبت‌نام از صبح روز اول بهمن تا 24 روز 19 اسفند است و از روز 20 اسفند مشخصات ثبت شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف می‌شوند.
به گفته یگانه، افرادی که در پیش ثبت‌نام دوره‌های قبل شرکت کرده بودند ولی حائز اولویت تشرف اعلام نشدند در این دوره نیازی به طی کردن مراحل پیش ثبت‌نام ندارند و اطلاعات آنها طبق گروه‌بندی مربوطه به دوره جدید انتقال یافته و در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.
وی، خاطر نشان کرد: اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروه‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند از سامانه پیش ثبت‌نام حذف می‌شوند و در صورتی که این افراد تمایل به تشرف در این دوره داشته باشند باید دوباره به طی مراحل پیش ثبت‌نام اقدام کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه پیش ثبت‌نام در هر یک از دفاتر زیارتی به منزله تشرف به کربلا از طریق همان دفتر نیست، اذعان داشت: متقاضیان در صورت مراجعه به دفاتر زیارتی برای پیش ثبت‌نام، گروه‌های تا دو نفره 20 هزار ریال و گروه‌های تا هفت نفره 30 هزار ریال و ثبت‌نام گروهی تا 35  نفره نیز در مجموع 70 هزار ریال را پرداخت می‌کنند و دفاتر زیارتی حق دریافت وجوه بیشتر از این مبالغ را ندارند.
وی، مهلت ثبت‌نام در سامانه عتبات را تا روز 19 اسفند عنوان کرد و یادآور شد: کد ملی و مشخصات متقاضیان تشرف باید با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق داشته باشد و در صورت مغایرت اطلاعات موجود در پایگاه ثبت احوال کشور مبنای عمل خواهد بود بنابراین در ثبت کد ملی باید دقت لازم صورت گیرد.
به گفته یگانه، تنها افراد پذیرفته شده در قرعه‌کشی دارای اولویت اعزام هستند و هرگونه انتقال یا جایگزینی به غیر باید با مجوز حج و زیارت گیلان صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول