اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی اهالی اردبیل برآورده شد

عزیمت نخستین زائران عتبات عالیات به صورت هوایی

خبرگزاری فارس: بعد از سال‌ها انتظار آرزوی مردم ولایت‌مدار و حسینی اردبیل در سفر هوایی به عتبات عالیات برآورده شد و این پرواز دایر شد.

عزیمت نخستین زائران عتبات عالیات به صورت هوایی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل صبح امروز در مراسم عزیمت اولین زائران عتبات عالیات با پرواز مستقیم اردبیل ـ بغداد اظهار داشت: این پروازها با همکاری شرکت آتا برقرار شده و هر هفته قرار است یک پرواز دایر شود.
محمدحسین صفایی گفت: هر چند در مراحل اولیه قرار است پرواز به صورت مستقیم از فرودگاه اردبیل به سمت بغداد باشد اما پیگیری و رایزنی‌های لازم را آغاز کردیم تا مقصد این پرواز را به نجف تغییر دهیم.
وی افزود: این پرواز در ساعت 15:45 روز جمعه دایر خواهد بود و برگشت آن نیز هفته بعد در همان روز از طریق شرکت هواپیمایی آتا انجام می‌شود.
این مسئول از همکاری خوب استانداری و مدیریت حج و زیارت استان در راه‌اندازی این پروازها قدردانی کرد و ابراز داشت: نخستین پرواز فرودگاه اردبیل ـ بغداد با اعزام 150 نفر از زائران عتبات عالیات آغاز شده و همین امر را پیگیری می‌کنیم.
صفایی یکی از سیاست‌های این اداره کل را پیگیری برای اخذ مجوز دایر شدن پروازهای خارجی دیگر از فرودگاه اردبیل اعلام کرد و گفت: ما تجربه موفقی را در عزیمت حجاج بیت‌الله‌الحرام داشتیم که امسال در نهایت شایستگی و با کمترین تاخیر برگزار شد و آمادگی داریم تا در سایر خطوط پروازی نیز به ویژه مکان‌های مقدس پرواز هوایی دایر کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اغلب عزیمت‌کنندگان در قالب این پرواز از اینکه آرزوی آنها در سفر هوایی به عتبات عالیات برآورده شده بود در حالی که اشک شوق می‌ریختند از این اقدام مسئولان استان قدردانی کرده و خواستار استمرار و تداوم برپایی این پروازها شدند.
اغلب زائران اولین پرواز هوایی اردبیل به سمت عتبات عالیات زنان و مردان سالخورده بودند که با وجود آرزوی زیارت قبر شریف امام حسین (ع) به دلیل کهولت سن توان عزیمت زمینی به این بارگاه مقدس را نداشتند.
هم اکنون شرکت‌های مجاز زیارتی تحت نظارت حج و زیارت استان برای پروازهای هوایی عتبات عالیات ثبت نام می‌کنند.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول