اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش:

30 هزار مترمکعب روان‌آب سطحی در تفرش مهار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمکعب روان‌آب سطحی با احداث بند خاکی در روستای زرجین این شهرستان خبر داد.

30 هزار مترمکعب روان‌آب سطحی در تفرش مهار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش، محمود عسگری اظهار کرد: با اجرای طرح آبخیزداری در سال جاری یک مورد بند خاکی با حجم عملیات خاکی 21 هزار متر‌مکعب در روستای زرجین احداث شده که حدود 30 هزار متر‌مکعب روان‌آب سطحی را کنترل و جذب سفره‌های زیرزمینی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این بند خاکی با هدف جلوگیری از بروز فرسایش، کنترل رسوب، پیشگیری از سیلاب، حفظ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به منظور تقویت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پائین دست اجرا شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای احداث این بند از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای ملی تأمین و برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 520 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته وی اجرای طرح آبخیزداری علاوه بر دستیابی به اهداف فوق موجب توسعه بخش کشاورزی، افزایش درآمد ساکنین حوزه آبخیز و در نهایت کاهش مهاجرت آنها به شهرها و ایجاد اشتغال می‌شود.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول