اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه پنجم توسعه

14 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سنددار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه از کل مساحت اراضی منابع طبیعی کشور 14 میلیون هکتار سنددار نشده است، گفت: قرار است این کار طی برنامه پنجم توسعه اجرایی شود.

14 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سنددار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدتقی عموزاده چهارشنبه‌شب در نشست خبری در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر منابع طبیعی کشور شامل 83 درصد مساحت کشور است که مساحتی بالغ بر 140 میلیون هکتار است.
وی از سنددار شدن 126 میلیون هکتار از اراضی فوق خبر داد و گفت: مهم‌ترین بحث در مورد اراضی منابع طبیعی بهره‌برداری از این اراضی است تا با توجه به اصول توسعه پایدار این منابع را بتوانیم مدیریت کنیم.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: این اراضی باید به صورت جامع‌نگری دیده شود تا علاوه بر بهره‌برداری نسل حاضر برای نسل آینده نیز باقی بماند.
عموزاده تصریح کرد: در همین راستا ما نیازمند یک اراده و عزم جدی در بحث صیانت و حفاظت از منابع هستیم که باید با همکاری همه ارکان نظام و دستگاه‌های اجرایی در کشور صورت گیرد.
 
* اجرای طرح کمربند حفاظتی در اراضی منابع طبیعی
وی از اجرای طرح کمربند حفاظتی در اراضی منابع طبیعی کشور خبر داد و افزود: اگر اراضی جزو منابع ملی تشخیص داده شود و با اراضی مردم هم مرز باشد با ایجاد یک حائل این مرز مشخص می‌شود تا جلوی اختلافات آینده گرفته شود.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات این مسئله در حال حاضر تنها در مناطق بحرانی کشور که خطر تجاوز به اراضی ملی وجود دارد، اجرا می‌شود.
عموزاده ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در خراسان‌جنوبی تاکنون 200 کیلومتر به صورت ایجاد قالب‌های بتنی انجام شده است.
وی اظهار داشت: همچنین برای کم شدن نزاع و اختلافات مردم و منابع طبیعی در مورد مالکیت اراضی و جلوگیری از صدور اسناد خلاف قانون در مورد اراضی دولتی طرح "کاراستر" در کشور در حال اجراست.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: در این طرح نقشه‌های جامع از اراضی تهیه می‌شود که تاکنون چنین نقشه‌هایی با این کیفیت وجود نداشته است.
عموزاده اجرای این پروژه را نیازمند اعتبارات زیادی دانست و گفت: اما تهیه این نقشه‌ها کاری بسیار ضروری در منابع طبیعی است.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول