اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران وعده داد

راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی گردشگری در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: این دانشگاه با توجه به سند چشم‌انداز توسعه استان و برنامه پنجم توسعه با محوریت توسعه صنعتی مبتنی بر صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه گردشگری درصدد است نسبت به راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی صنایع تبدیلی و گردشگری اقدام کند.

راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی گردشگری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران، صادق‌علی موحدمنش در شورای کارآفرینی این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه آموزش عالی دانشگاه پیام نور مکلف شد در زمینه توسعه رشته‌های کشاورزی، فنی و مهندسی و هنر اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه آموزش عالی در دانشگاه پیام نور به دو شیوه نیمه حضوری و آموزش الکترونیک گسترش می‌یابد، برای توسعه زیربناها، زیرساخت‌های آموزش نیمه حضوری و آموزش الکترونیک سرمایه‌گذاری وسیعی چه به صورت سخت‌افزاری و چه به صورت نرم‌افزاری در دانشگاه پیام نور در سطوح ملی، استانی و مراکز و واحدهای دانشگاهی در حال انجام است.

موحدمنش اظهار داشت: آنچه دانشگاه پیام نور را با وجود همه محدودیت‌ها به‌عنوان یک نظام آموزشی موفق جلوه‌گر ساخته، رعایت کامل سرفصل‌های آموزشی و برگزاری امتحانات کاملا متمرکز است.

وی تاکید کرد: بیش از گذشته، ضرورت توسعه فعالیت‌های کارآفرینی در دانشگاه پیام نور به دلیل گسترش رشته‌های کشاورزی و فنی و مهندسی وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که از طریق فعالیت‌های دفتر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، هر دانش‌آموخته در بخش کشاورزی و فنی و مهندسی به یک کارآفرین اقتصادی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن این ایده و تحقق عملیاتی آن، هر دانش‌آموخته دانشگاهی نه تنها زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری اقتصادی را برای خودش فراهم خواهد کرد بلکه زمینه اشتغال چندین نفر را در پروژه سرمایه‌گذاری خود فراهم می‌سازد.

موحدمنش ادامه داد: البته لازمه تحقق اجرایی و عملیاتی شدن این ایده حمایت مالی طرح‌ها و پروژه‌های کارآفرینی از طریق سیستم بانکی کشور است و باید زمینه قانونی و اقتصادی حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری با توجیه فنی، مالی و اقتصادی قابل قبول بوجود آید.

وی ادامه داد: با بررسی اجمالی طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در 20 سال اخیر در اغلب بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور توسط بخش خصوصی ملاحظه می‌شود رویکرد توسعه صنعتی با نگاه توسعه قرون هجدهم و نوزدهم میلادی است.

موحدمنش گفت: این رویکرد توسعه صنعتی سنتی را تشویق و ترغیب می‌کند در حالی‌که نیاز کشوری مثل ایران با فراوانی نیروی انسانی تحصیلکرده و دانش‌آموخته دانشگاهی، توسعه صنعتی رقابتی با رویکرد جهانی است.

وی افزود: از این رو ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت به منظور به‌روزرسانی دانش و اطلاعات بخش صنعتی و استفاده بخش صنعتی از تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته امری حیاتی محسوب می‌شود.

موحدمنش اظهار داشت: موفقیت توسعه صنعتی کشور در گرو همکاری‌های مشترک دولت، دانشگاه و بخش صنعتی کشور است، اگر این مثلث با رویکرد علمی و براساس تقویت رقابت پذیری جهانی شکل بگیرد، قطعا توسعه صنعتی پایدار همپای با تحولات و پیشرفت‌های جهانی بوجود خواهد آمد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور استان مازندران با توجه به سند چشم‌انداز توسعه استان و برنامه پنجم توسعه کشور با محوریت توسعه صنعتی مبتنی بر صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه گردشگری با رویکرد ارزشی مبتنی بر قطب گردشگری جهان اسلام درصدد است نسبت به راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی صنایع تبدیلی و گردشگری اقدام کند تا فعالیت‌های کارآفرینی دانشگاه برای تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه استان به پیش رود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول