اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 6 سال

طرح گردشگری "مراء" همچنان مسکوت مانده است

خبرگزاری فارس: دهیار روستای مراء دماوند، از توقف اجرای پرو‏ژه گردشگری روستای مراء در بخش مرکزی شهرستان دماوند در 6 سال اخیر خبر داد.

طرح گردشگری "مراء" همچنان مسکوت مانده است
احمد آرین در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ایده طرح روستای هدف گردشگری مراء در سال 1384 با پیگیری‏های بخشدار مرکزی وقت محقق شد. 
وی ادامه داد: امور مطالعاتی سایت طرح روستای هدف گردشگری مراء با اختصاص اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال انجام گرفت.
آرین تصریح کرد: به دلیل عدم آگاهی دهیار وقت از چند و چون این پروژه و فقدان پیگیری‏های لازم، طرح گردشگری مراء مسکوت ماند.
دهیار روستای مراء دماوند خواستار اجرای امور عملیاتی این طرح شد و افزود: در حال حاضر گردشگری از جمله مباحثی است که می‏توان با تکیه بر آن رونق نواحی روستایی را دوچندان کرد.
وی ادامه داد: از این‌رو خواسته مردم روستای مراء و شورای اسلامی این روستا اجرای آن در نزدیک‏ترین زمان ممکن است.
آرین با ارائه گزارشی از عملکرد دهیاری مراء خاطر نشان کرد: دهیاری روستای مراء با حمایت همیشگی اعضای شورای اسلامی این روستا، مسئولان بخشداری، شورای اسلامی بخش، فرمانداری، نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای خدماتی، طرح‏های عمرانی و رفاهی مناسبی را در این خطه اجرا کرده است یا در دست اجرا دارد.
دهیار روستای مراء دماوند ادامه داد: طرح بوستان روستایی مراء در صورت تصویب در ستاد فضای سبز فرمانداری شهرستان دماوند و اخذ موافقت‏های اداره منابع طبیعی این شهرستان (در واگذاری زمین) در ایام هفته منابع طبیعی کلنگ می‏خورد.
وی افزود: علاوه بر این دهیاری روستای مراء نیز با همکاری منسجم مردم همیشه در صحنه این دیار طی سال گذشته موفق به تعریض معابر شد.
آرین ادامه داد: در این طرح معابر دو متری روستای مراء در طول یک هزار و 700 متر به 9 متر افزایش یافت و در این میان وعده مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در خصوص اعطای اراضی معوض برای برخی واحدهای مسکونی تخریب شده نیز عملی نشد.
دهیار روستای مراء دماوند از ایجاد جاده بین مزارع در این روستا خبر داد و افزود: دهیاری روستای مراء با همکاری جهادکشاورزی شهرستان دماوند پس از گذر از پروژه تعریض و بازگشایی در حال حاضر در پی ساخت جاده بین مزارع است.
وی ادامه داد: دیگر پروژه در حال اجرا با مشارکت جهادکشاورزی شهرستان دماوند استانداردسازی شیوه انتقال آب زراعی از طریق اجرای طرح پوشش انهار است که این مهم معضل سالیان طولانی روستای مراء را رفع می‏سازد.
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول