اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

متولیان امور گردشگری نسبت به جذب گردشگر تلاش کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بشرویه گفت: متولیان امور میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب گردشگر داخلی و خارجی باید بیشتر تلاش کنند.

متولیان امور گردشگری نسبت به جذب گردشگر تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه غلامرضا پورسلطانی اظهار داشت: آثار و ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی نشانه توسعه و تمدن پیشینه هر کشور است.
وی یکی از راه‌های تولید ثروت در برخی کشورها را جذب گردشگر و توسعه فرهنگی برشمرد و گفت: کشور ایران اسلامی از تمدنی بسیار مترقی و کهن برخوردار است که نشانه آن وجود آثار و ابنیه تاریخی بسیار قدیمی است که حکایت از وجود قوانین و مقررات رعایت حقوق انسانی در اجتماعات اولیه بشری را دارد اما در حفظ و نگه‌داشت و توسعه این صنعت هنوز کار زیادی انجام نشده است.
فرماندار بشرویه با توجه به پیشینه تاریخی این شهرستان هم گفت: آثار باستانی و ابنیه تاریخی هم‌چون پل ترناو، قلعه سنگی دختر، مسجد جامع رقه و تپه باستانی کرند این شهرستان را در ردیف شهرهای تاریخی کشور و جهان قرار داده است.
پورسلطانی ادامه داد: شایسته است متولیان امور میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب گردشگر داخلی و خارجی بیشتر تلاش کنند.  
وی برگزاری نخستین همایش استانی مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی را بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و تمدن این شهرستان دانست و از مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی هم خواست تا با دبیرخانه این همایش همکاری بیشتری داشته باشند.
فرماندار بشرویه ادامه داد: در سال‌جاری و از محل اعتبارات تملک و دارایی مبلغ 230 میلیون تومان برای حفظ و مرمت آثار تاریخی این شهرستان اختصاص داده شده است، اما با توجه به ثبت شهر بشرویه در ردیف دهمین شهرهای تاریخی کشور اعتبارات بیشتری را از محل اعتبارات ملی می‌طلبد.
مسئول اداره نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری بشرویه نیز هدف از برگزاری همایش را معرفی آثار و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های تاریخی شهرستان و هم‌چنین ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری استان برشمرد و از برگزاری آن در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه خبر داد.
رضا اتفاقی برگزاری کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری، مرمت و بازسازی اماکن تاریخی استان، نشست خبری با حضور مدیران استانی، تهیه بسته‌های فرهنگی، معرفی آثار تاریخی و برپایی نمایشگاه صنایع ‌دستی را از برنامه‌های شاخص این همایش دانست.
وی از آغاز فعالیت پایگاه مطالعات پژوهشی و باستان‌شناسی در شهرستان بشرویه از سال 87 خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 120 اثر شناسایی شده که تعداد 60 اثر تاکنون مرمت و بازسازی شده و برای 20 اثر دیگر کار مطالعاتی و مستندسازی انجام شده است.
مسئول اداره نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری بشرویه هم‌چنین از ثبت اثر تاریخی قلعه دختر بشرویه در ردیف فهرست آثار تاریخی کشور خبر داد.
اتفاقی گفت: تاکنون 51 اثر و ابنیه تاریخی در این شهرستان به ثبت رسیده که سالانه به طور میانگین 4 هزار نفر از این آثار بازدید می‌کنند.
در ادامه این نشست مسئولان کمیته‌های تدارکات، اسکان، انتظامات، تبلیغات، سمعی و بصری و اطلاع‌رسانی معرفی شدند که پس از ارائه راهکارهای لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن این همایش بر معرفی هر چه بهتر آثار باستانی این شهرستان هم‌چون کاروان‌سراهای اصفاک و نیگنان، احیای صنعت برک‌بافی، درخواست طرح ویژه برای بافت تاریخی بشرویه، پیگیری مصوبه سفر ریاست جمهوری در مورد راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی، اختصاص اعتبار بیشتر برای کاوش‌های باستان‌شناسی و جذب اعتبارات ملی و معرفی گیاهان دارویی تاکید شد.
انتهای پیام/آ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول